سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و گفت: ممکن است هفته‌های بحرانی را پشت سر بگذاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - حبیب حی‌بر  می‌گوید:  عادی‌انگاری ما را به روز‌های سخت برمی‌گرداند؛ مردم باید بدانند ظرفیت درمان محدود است و اگر میزان مراجعات و موارد بستری بیش از ظرفیت بیمارستان‌ها باشد، قطعا در ارائه خدمات مشکل رخ می‌دهد و میزان مرگ و میر‌ها افزایش می‌یابد.

او گفت:  اولین و کم‌هزینه‌ترین راهکار کاهش این موج و عبور از آن با کمترین تبعات، افزایش ایمنی جامعه در برابر کرونا با تزریق دوز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هنوز دیر نشده و همه می‌توانند خود را در مقابل این ویروس ایمن کنند.

این مقام مسئول می‌گوید: البته تزریق واکسن به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات در دستور کار قرار بگیرد.

حی‌بر گفت: مردم به جای این‌که گرفتار بیمارستان شوند و دنبال تخت باشند، هم‌اکنون نسبت به ایمنی خود در برابر اُمیکرون اقدام کنند. اگر اکنون به این موارد توجه نشود، ممکن است هفته‌های بحرانی را پشت سر بگذاریم.

او گفت: در شرایط کنونی که اُمیکرون سوش غالب در خوزستان است باید هرگونه علائم سرماخوردگی و گلودرد، علامت ابتلا به اُمیکرون فرض شود. افرادی که چنین علائمی دارند باید بلافاصله خود را از اطرافیان جدا کنند و از حضور در جمع خانواده و جامعه بپرهیزند تا از گسترش بیماری جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.