کشفی نژاد:

۳۰ هزار خانواده پشت نوبت داریم

مدیرکل بهزیستی فارس از وجود جمعیت ۳۰ هزار خانوار پشت نوبت برای قرار گرفتن تحت پوشش بهزیستی در این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مدیر کل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه وظایف این سازمان تنها محدود به حوزه اعتیاد نبوده و آسیب‌های اجتماعی را شامل می‌شود، هرگونه اظهارنظر کارآمد در این ارتباط را منوط به دیدگاه‌های کارشناسی و اشراف بر ابعاد مختلف موضوع دانست.

محمدصادق کشفی‌نژاد آسیب‌های اجتماعی را مبحثی حجیم و گسترده توصیف و ضرورت توجه به انتظارات و لحاظ کردن نگاه تخصصی و کارشناسی را یادآوری کرد.

او افزود: باید دید بحث رسیدگی به احوال معتادان متجاهر چه سهمی از انرژی این سازمان و کارشناسان ارشد استانی و شهرستانی را به خود اختصاص داده و در واقع وظایف سازمانی ما یک جامعه هدف بزرگ را نشانه رفته است.

به گفته مدیرکل بهزیستی فارس، در مبحث اعتیاد و گسترش این آسیب علاوه بر پرداختن به شکل ظاهری آن باید دست به یک پژوهش جامع وگسترده زد تا راهکار‌های عملیاتی برای مقابله با آن که بیشتر ملاحظات پیشگیری را شامل می‌شود، دست یافت.

کشفی‌نژاد ادامه داد: در واقع انرژی دستگاه‌ها باید صرف پیشگیری شود تا درمان هر چند پرداختن به وضعیت فعلی اعتیاد نیز یک ضرورت است.

او با بیان اینکه پذیرش معتادان متجاهر بیش از ظرفیت مرکز ماده ۱۶ بوده است، گفت: در این رابطه از ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۵ که برای درمان معتادان در نظر گرفته شده با جلب نظر صاحبان کمپ‌ها استفاده شده که به نوبه خود یک کار ویژه و فرادستورالعملی است.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: ساخت کمپ ماده ۱۶ و ایجاد زیرساخت‌ها باید با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر و تعاملات بین دستگاهی انجام شود و بهزیستی به عنوان متولی نگهداری تمام توان و ظرفیت خود را در زمینه نگهداری و انجام پروتکل‌های درمانی برای معتادان متجاهر به کار می‌گیرد.

کشفی‌نژاد همچنین با بیان این مطلب که مولفه‌های اجتماعی نیازمند دانش وتخصص‌های لازم است از برخی انتقادات واظهار نظر‌های سطحی در این رابطه گلایه کرد و گفت: شرح وظایف بهزیستی تنها در بخش اعتیاد خلاصه نمی‌شود که حوزه‌های سالمندی، کودکان کار وخیابانی، زنان بدسرپرست وبی سرپرست، معلولین وتامین تجهیزات لازم توانبخشی، طلاق، خودکشی، کودک وهمسر آزاری و... را نیز شامل می‌شود.

او گفت: ورود بدون دانش به حوزه‌های اجتماعی و تبعات جبران ناپذیر اظهار نظر‌های سطحی موجب قضاوت‌های نادرست در برابر تمام زحمات این سازمان با حداقل امکانات و تجهیزات می‌شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی فارس، نظارت بر حوزه‌های اجرایی به صورت پیوست با توجه به استاندار‌های لازم در حال انجام است و پر این رابطه علاوه بر بازدید‌های کارشناسان در شهرستان‌ها از کمپ‌ها و مراکز ماده ۱۶ بیش از ۱۲۰ بازدید توسط کارشناسان ارشد ستادی از این کمپ‌ها ومراکز انجام شده است.

او گفت: در حال حاضر ۷۱ هزار خانوار مستمری بگیر تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان فارس قرارد دارد، از وجود جمعیت ۳۰ هزار خانوار پشت نوبت برای قرار گرفتن تحت پوشش بهزیستی در این استان خبر داد.

کشفی‌نژاد با ورود به بحث ارائه خدمات اورژانس اجتماعی بیان کرد: در این حوزه لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شد که متاسفانه با توجه به روز‌های پایانی دولت دوازدهم به سرانجام نرسید. در این لایحه بحث تعیین تکلیف اورژانس اجتماعی و وضعیت استخدامی این نیرو‌های شرکتی و اعمال تخصصی‌تر موضوع مطرح شده بود که هم اکنون این لایحه در انتظار رسیدگی برای توسعه وتجهیز این بخش فوریتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار