رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: موارد مثبت ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیش از دو برابر افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - پرویز یزدان پناه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ تن در بیمارستان‌های معین کرونا در استان بستری شدند که از این تعداد ۱۴ تن قطعی و ۳ تن هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او با بیان اینکه در این مدت تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی استان بیش از دو برابر افزایش یافته است گفت: در صورت تداوم این روند و افزایش تعداد مبتلایان طی هفته‌های آینده ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پر می‌شود.

یزدان پناه گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و مجموع قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد هزار و ۵۱ تن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مجموع بهبود یافتگان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را ۸۶ هزار و ۶۴۹ تن اعلام کرد و گفت: از ۶۴۵ آزمایش PCR دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی در شهر‌های یاسوج و دهدشت ۳۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشتر موارد مثبت به ترتیب در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بهمئی ثبت شد.

او گفت: روند افزایشی کرونا در استان از حدود دو هفته پیش به علت بی توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی شتاب گرفته و هم اکنون سیر صعودی دارد.

یزدان پناه گفت: کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی به خصوص افزایش تجمعات و دورهمی‌ها منجر به شیوع بیش از پیش کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شده است که لزوم توجه بیشتر هم استانی‌ها برای تسریع در روند واکسیناسیون را می‌طلبد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.