مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: به صورت ویژه از هنرمندان صنایع دستی حمایت می‌کنیم تا کالای خود را به تولید انبوه برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهرام فاضلی گفت : باید بتوانیم کالا‌های تولیدی هنرمندان استان را به منبعی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال تبدیل کنیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه صنایع دستی می‌تواند اشتغالزایی بالایی برای کرمانشاه داشته باشد، تمام مدیران استان باید حمایت از صنایع دستی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

به منظور حمایت از هنرمندان تمام فضا‌های این اداره کل در شهر کرمانشاه و شهرستان‌ها را به منظور برگزاری نمایشگاه و عرضه محصولات فرهنگی به صورت رایگان در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

باید فرهنگ جامعه را به سمتی پیش ببریم که حمایت از تولیدات داخلی و صنایع دستی به یک الگوی اساسی در کرمانشاه تبدیل شود؛ جوانان ما باید برای درآمدزایی از هنر خود خودباوری داشته باشند.

در کشور ما نماد‌های متعدد بومی برای برندسازی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود .

تجلیل لز تولیدکنندگان محصولات فرهنگی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: از میان آثار ارسال شده به این جشنواره ۲۲ اثر برگزیده را انتخاب کردیم تا از تولید کنندگان آن‌ها تجلیل کنیم.

مظفر تیموری گفت : این کالا‌ها قابلیت ایجاد خط تولیدی و تجاری شدن را دارند، به دنبال آن هستیم که برای کالا‌های برگزیده در این جشنواره نشان ملی دریافت کنیم.

استقبال چشمگیر آثار ارسال شده به جشنواره

رئیس هیات داوران جشنواره گفت: استقبال چشمگیر آثار ارسال شده به جشنواره بسیار دور از انتظار بود و سطح آن را بالا برد.

فیروز ناصری گفت: علاوه بر آثاری که به عنوان برگزیده انتخاب شدند بسیاری از محصولات و کالا‌های فرهنگی ارسالی به جشنواره نیز توانایی اقتصادی شدن را دارند؛ کما اینکه بسیاری از آن‌ها اکنون در حال تولید انبوه در کارگاه‌ها هستند.

معیار ما برای انتخاب کالا‌های برگزیده پرداختن تولید کننده به فرهنگ بومی منطقه و فرهنگ ایرانی اسلامی بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.