معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از کمبود زمین و بکارگیری زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی در طرح نهضت ملی مسکن خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - جواد خدایی در نشست شورای فنی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در مشهد با کمبود زمین و تصاحب برخی زمین‌ها توسط نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مواجه هستیم، زمین‌های مازاد آن‌ها در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد.

اراده دولت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است، که سهم خراسان رضوی ۱۰۰ هزار واحد می‌باشد و برای ساخت این تعداد واحد مسکونی باید توجه به ارکان فنی آن در اولویت قرار گیرد.

او گفت: برای اجرای طرح ملی مسکن توجه به ظرفیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان ضرورت بیشتری پیدا می کند که باید در شورای فنی از آن حراست شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مساله اصلی کانال ۴۰ بازه مشهد، به طرح‌های توسعه شهری بازمی گردد و مجری این طرح یعنی شهرداری نیز باید نسبت به حفاظت از این بخش در برابر حوادث توجه ویژه داشته باشد و پیش‌بینی هایی برای رفع تصرفات یا اصلاح فنی در حریم رودخانه انجام شود.

خدایی گفت: طغیان رودخانه و اتفاقی که در شیراز افتاد، تکان دهنده بود و باعث شد با تصویر جدید از تبعات توجه نکردن به نیروهای طبیعی در شهرها مواجه شویم.

او گفت: جدی نگرفتن نیروی طبیعی به معنای توسعه یافتگی نیست، همسویی و همراهی با جریان طبیعی هم امکان توسعه را به ما می دهد و هم این نیروها مورد توجه قرار می گیرند لذا باید عقبه این نیروها، پیش بینی ها و اقدامات فنی و تخصصی در نظر گرفته شود و به تصمیم های کوتاه مدت اکتفا نگردد.

 

انتهای پیام//ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.