رستمی گفت: حضور دولتمردان و مسئولان در جمع مردم بیانگر این است که عزم دولت برای رفع مشکلات مناطق مرزی جزم است و امیدواریم زودتر مطالبات به حق مردم برآورده شود.

امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد به اهمیت حضور مسئو لان در جمع مردم به ویژه در مساجد را بسیار ارزشمند دانست و گفت: حضور مسئولان در نماز‌های جمعه نشان از درک این مسئله مهم است که عزمشان را برای رسیدگی به مسائل مردم جزم کرده اند.

رستمی به دیدار نمایندگان چهار استان غربی با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: حضور دولتمردان و مسئولان در جمع مردم و برگزاری نشست‌های مختلف شخص رئیس جمهور با نمایندگان مردم در مجلس بیانگر این است که عزم دولت برای رفع مشکلات مناطق مرزی جزم است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبات به حق مردم باشیم.

او با بیان اینکه مردم کردستان با وجود همه مشکلات و سختی‌ها هرگز از دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن دور نشده‌اند، گفت: این مردم انقلاب و ولایی سزاوار بهترین و بیشترین خدمات هستند مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم تلاش جهادی داشته باشند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: دین اسلام گذشت و ایثار را به جامعه بشریت اهداء کرده است و بخشش مهربانی از بزرگترین درس‌های این دین الهی است.

امام جمعه سنندج احتکار اموال و آسیب به مردم از این ناحیه را مورد خشم الهی دانست و گفت: افرادی که به خاطر منافع خود اقدام به احتکار اجناس مورد نیاز مردم در انبار‌ها و گران‌فروشی آن می‌کنند بزرگترین ظلم به جامعه کرده و فردای قیامت مورد خشم خداوند قرار می‌گیرند.

او  شهادت یکی از نیرو‌های انتظامی شیراز را تسلیت گفت و می گوید: این سرباز اسلام در مسیر ایجاد امنیت مردم به دست اراذل و اوباش به شهادت رسیده است.

رستمی گفت: وظیفه خود می‌دانیم که از تلاش و مجاهدت‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی که در مسیر ایجاد امنیت به عنوان بزرگترین نیاز و سرمایه هر جامعه تلاش می‌کنند تقدیر کنیم.

امام جمعه سنندج گفت: ایجاد امنیت نیاز به تلاش همگانی دارد و لذا نباید به افرادی که می‌خواهند امنیت جامعه را به هر وسیله‌ای خدشه‌دار کنند، اجازه تعرض دهیم.

او می گوید: نیرو‌های نظامی و مرزبانی در نقاط مرزی کشور برای دفاع از مرز‌ها در سخت‌ترین شرایط برف و سرما تلاش می‌کنند اینکه عده‌ای بخواهند در داخل ناامنی ایجاد کنند قابل قبول نبوده و باید به شدت با آن‌ها برخورد شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امنیت امروز ایران اسلامی حاصل ایثار و از خودگذشتگی عزیزانی است که شبانه‌روز برای ایجاد امنیت در داخل شهر‌ها و مرز‌های کشور تلاش می‌کنند، گفت: ما جامعه روحانیت و مردم حرکت ناجوانمردانه شهادت یکی از نیرو‌های ارزشمند انتظامی استان فارس را به شدت محکوم می‌کنیم و خواستار برخورد قاطع با بانیان این اتفاق هستیم.

رستمی در ادامه خطبه‌ها به توهین مدیرکل اوقاف کشور عراق به عبدالقادر گیلانی یکی از اولیای الهی اشاره وگفت: اقدام موهن این شخص نا آگاه به حضرت عبدالقادر گیلانی که مرکز علم و عرفان و معنویت بوده است را به شدت محکوم می‌کنیم.

او می گوید: نور خورشید و ماه بدون اذن خدا کم نمی‌شود و وقتی خداوند تبارک و تعالی نام پیامبر را در نام خود آمیخته و اولیا و بزرگان را جایگاه و درجات رفیع بخشیده است کسی نمی‌تواند این نور را خاموش و جایگاه آن‌ها را تضعیف کند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دین اسلام به راحتی به اینجا نرسیده است،می گوید: در مسیر پایه‌گذاری دین و گسترش آن در طول تاریخ اسلامی از زمان پیامبر اسلام  زحمات بسیاری کشیده شده و خون انسان‌های بزرگی تقدیم شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.