آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از کاهش حمایت کشور‌های عربی از ۲۰۰ میلیون دلار به ۲۰ میلیون دلار در سال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - عدنان ابوحسنه، سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، گفت که حمایت کشور‌های عربی از این آژانس به یک دهم یعنی از ۲۰۰ میلیون دلار به ۲۰ میلیون دلار در سال کاهش یافته است.

به گزارش روسیا الیوم، ابوحسنه همچنین با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی کمک‌های انگلیس، اعلام کرد: «در ازای افزایش تعداد آوارگان فلسطینی و افزایش نیاز‌های آن‌ها، منابع آژانس توسعه نیافته و بودجه افزایش نداشته است که این بر کشور‌های میزبان، پناهندگان و همچنین کیفیت خدمات تأثیر می‌گذارد.»

ابوحسنه با بیان این‌که بودجه این آژانس در سال ۲۰۲۲ در مقابل سال ۲۰۲۱ افزایشی نداشته است، تأکید کرد این امر با توجه به افزایش نرخ فقر، نیاز‌ها و تعداد آوارگان فلسطینی مشکل بزرگی ایجاد خواهد کرد و اعتبار موجود فقط تا مارس آینده کفایت می‌کند. آژانس امیدوار است که بودجه بیشتری به دست آورد.

سخنگوی آنروا افزود آژانس به دنبال دریافت ۱.۶ میلیارد دلار از جامعه بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ است تا بتواند نیاز‌های میلیون‌ها پناهنده فلسطینی را پوشش دهد و خدمات و برنامه‌های حیاتی نجات آوارگان فلسطینی از جمله آموزش، بهداشت و کمک‌های غذایی را ارائه دهد.

به گفته او این آژانس ۸۰۶ میلیون دلار را برای صرف کردن در برنامه‌های منظم خود در نظر گرفته است که بودجه مورد نیاز برای خدمات اساسی توسعه انسانی آژانس مانند آموزش، بهداشت، امداد، خدمات اجتماعی و حفاظت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار