جنبش حماس از گزارش سازمان عفو بین الملل درباره جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی استقبال کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وبسایت خبری سوا گزارش داد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: این جنبش از تلاش‌های سازمان عفو بین‌الملل در انتشار گزارشی حرفه‌ای که حقایق و واقعیت غم‌انگیز وضعیت مردم تحت اشغال فلسطین را در معرض دید عموم قرار می‌دهد و رژیم اشغالگر را رژیمی نژاد پرست توصیف کرده است که در سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین سیاست‌های آپارتایدی اعمال می‌کند، تقدیر می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حماس معتقد است گزارش کنونی عفو بین‌الملل، کمک جدیدی به افشای اشغالگری‌های اسرائیل و کنار زدن پوششی است که سال‌ها و دهه‌ها به کمک قدرت‌های بزرگ استعمارگر از آن برخوردار بوده است.

 سازمان عفو بین الملل پیش از این در گزارش خود تاکید کرده بود که در مناطق در کنترل رژیم صهیونیستی، اقداماتی صورت می‌گیرد که بر اساس معاهده آپارتاید ممنوع است.

اگنس کالامار، دبیرکل سازمان عفو بین الملل هم در پی انتشار گزارش این سازمان در مورد آپارتاید بودن اسرائیل، گفت: هیچ توجیهی برای رژیمی که بر سرکوبگری نهادینه شده نژادی پایه گذاری شده است، وجود ندارد. کشور‌هایی که تجاوزگری اسرائیل را می‌پذیرند، خودشان را در طرف اشتباه تاریخ خواهند دید. دولت‌هایی که سلاح در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند و از آن در برابر بازخواست حمایت می‌کنند، به یک رژیم آپارتاید کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار