سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند افزایش کرونا در استان کرمان کاملا محسوس است و میزان مبتلایان نسبت به هفته آخر دی ماه سه برابر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سعید صحبتی گفت: روند افزایش کرونا در استان کرمان کاملا محسوس است و میزان مبتلایان نسبت به هفته آخر دی ماه سه برابر شده است که عمده افزایش ما در مراجعات سرپایی کاملا محسوس است.

به گفته صحبتی تا بعد از ظهر دیروز ۳۰۹ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم که موارد فوتی ما به ۵هزار ۲۲۸ رسیده است.

او گفت: ۸۵ درصد واجدان شرایط واکسیناسیون شدن و دز اول را دریافت کردند یعنی حدود ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۷۳۹ نفر دز اول را دریافت کردند،۷۵ درصد واجدان شرایط هم دز دوم را دریافت کردند یعنی ۱ میلیون و ۹۵۳ هزار ۷۰۷ هزار نفر دز دوم را دریافت کردند؛ و ۵۳ درصد واجدان هم دز سوم را دریافت کردند یعنی۶۲۳ هزار و ۲۷۵نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید: جمعیت بسیار زیادی هنوز نوبت سوم را دریافت نکرده اند و باید اقدام کنند و دز سوم کلید طلایی پیشگیری از امیکرون است.

به گفته صحبتی کسانی که دو دز را دریافت کردند و حالا طی گذشت چند ماه سطح ایمنی بدن پایین میاد آمده تزریق نوبت سوم یک یادآور بسیار موثر و کارآمد است که می‌تواند در عرض چند ساعت ایمنی را کاملا از حالت نهفته بیدار کند و حتی در بعضی افراد تا ۲۵ برابر ایمنی و آنتی بادی افراد را بالا می‌برد.

او گفت:از مردم استان خواهش داریم کسانی که واجد شرایط دریافت دز سوم هستند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و دز سوم را دریافت کنند.

صحبتی می‌گوید: به رغم اینکه امیکرون بیشتر موارد سرپایی است، اما همان درصد پایینی که فرم‌های شدید و بستری را می‌گیرند کسانی هستند که سن بالای ۶۰ سال دارند و بیماری زمینه‌ای دارند و زنان باردار حتی المقدور از خانه بیرون نیایند.

او می‌گوید: از مردم تمنا داریم در تجمعات شرکت نکنند تا خدای نکرده خطری برای آن‌ها پیش نیاید شب نشینی‌ها، دورهمی‌ها، فاصله گذاری اجتمایی را رعایت کنند تا از پیک ششم هم عبور کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.