اینتل قصد دارد پردازنده جدید خود را با ظرفیتی بالا برای لپتاپ‌های مخصوص بازی ارائه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - اینتل در ماه ژانویه در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۲ نسل دوازدهم پردازنده‌های موبایل Alder Lake خود را معرفی کرد و امسال، این شرکت با سری ۴۵ واتی H برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ، سری ۲۸ واتی P برای لپ‌تاپ‌های باریک، آمادگی کافی را برای رقابت با AMD در بازار تراشه‌های لپ‌تاپ دارد. اولترابوک‌های سبک و سری ۱۵ واتی U برای کاربرانی که به انرژی نیاز دارند تا یک روز کامل را با یک بار شارژ سپری کنند نیز از دیگر محصولاتی است که اینتل برای کاربرانش به همراه آورده است.

در حال حاضر، پردازنده‌های سری H را فقط در دستگاه‌هایی مانند Lenovo Legion ۵i و Legion ۵i Pro ۲۰۲۲ Refresh و لپ‌تاپ گیمینگ Asus Tianxuan ۳ می‌توان یافت. با این حال، یک بنچمارک جدید در Geekbench ۵ نشان می‌دهد که لنوو در حال حاضر در حال آزمایش پردازنده‌های Alder Lake ۱۲th Gen Intel Core Mobile در اولترابوک باریک و سبک برتر آینده خود است.

لیست Geekbench ۵ نشان می‌دهد که مدل دستگاه لنوو با اسم رمز "LENOVO ۴۸۱۰RD۰۱۰۰" و پردازنده اینتل Core i۷-۱۲۸۰P Alder Lake تولید می‌شود. این دستگاه که به ۳۲ گیگابایت رم LPDDR۵، ۲۵۹۳ مگاهرتز مجهز شده است، امتیاز ۱۷۸۴ را در تست‌های تک هسته‌ای و ۹۷۹۰ را در تست‌های چند هسته‌ای کسب کرده است. این پردازنده موبایل نسل دوازدهم Alder Lake ۲۸W Core i۷ P توانست از امتیاز هسته i۹-۱۱۹۸۰HK سال گذشته که در لپ‌تاپ‌های بازی یافت می‌شد، فراتر رود.

پردازنده جدید اینتل

در مورد جزئیات تراشه Intel Core i۷-۱۲۸۰P، در مجموع دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است. ۶ هسته از این هسته‌ها P-core یا همان هسته‌های عملکرد برای کار‌های سنگین و ۸ هسته E یعنی هسته‌های کارآمد برای کار‌های سبک‌تر هستند. هر هسته P دارای کلاک پایه ۱.۸ گیگاهرتز و فرکانس توربو ۴.۸ گیگاهرتز است، در حالی که هر هسته E دارای کلاک پایه ۱.۳ گیگاهرتز و فرکانس توربو ۳.۶ گیگاهرتز است.

این پردازنده همچنین دارای ۲۴ مگابایت حافظه نهان L۳ و ۹۶ واحد EU گرافیک Intel Iris XE است. توان پایه آن ۲۸ وات است و حداکثر توان آن ۶۴ وات در توربو است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار