اداره آموزش و پرورش گناباد طی اعلامیه‌ای فوری درباره از سرگیری فعالیت‌های حضوری مدارس را بعد از یک دوره یک هفته‌ای فعالیت‌های غیرحضوری خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - گناباد جزو اولین شهرستان‌هایی بود که در روز‌های آغازین موج ششم به منظور جلوگیری از شیوع سویه جدید و باوجود اینکه وضعیت این شهرستان به لحاظ رنگ‌بندی زرد بود، بنا بر تصمیم ستاد کرونا فعالیت‌های کلیه مدارسش به جز مدارس چندپایه روستایی آن از تاریخ سه‌شنبه، ۱۲ بهمن ماه، به مدت ۱۰ روز غیرحضوری اعلام شد، اما با گذشت یک هفته از این تصمیم امروز و طی اطلاعیه‌ای فوری از سوی اداره آموزش و پرورش گناباد اعلام شد که فعالیت‌های حضوری مدارس باید از سر گرفته شود.

این در حالی است که بنا بر آمار روزانه که از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد منتشر می‌شود، تعداد مبتلایان به کرونا در روز‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

حضوری شدن مدارس آن هم در چنین شرایطی که آمار مبتلایان روز به روز رو به افزایش است، نگرانی‌هایی را از جانب برخی والدین دانش‌آموزان به خصوص والدین دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی به دنبال داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: در جلسه ستاد کرونا شهرستان گناباد که روز۱۶ بهمن ماه برگزار شد با توجه به اینکه در حال حاضر شهرستان گناباد به لحاظ رنگ‌بندی در وضعیت زرد قرار دارد تصیم بر آن شد که فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس بار دیگر حضوری شود.

حسین احمدی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع سویه جدید، فعالیت‌های کلیه مدارس شهرستان به جز مدارس جندپایه روستای از هفته گذشته ۱۲ بهمن ماه به مدت یک هفته غیر حضوری شد، اما در آخرین تصمیم ستاد کرونا فعالیت آموزشی و پرورشی تمام مقاطع تحصیلی دوره‌های اول و دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه نظری و فنی و کار و دانش از روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه به صورت حضوری دنبال خواهد شد.

بنا بر اطلاعیه‌ای که آموزش و پرورش شهرستان منتشر کرده است مقرر شد برابر دستورالعمل‌های بهداشتی در صورت مشاهده یک مورد دانش‌آموز با علائم سندرمیک یا تست مثبت در یک کلاس، همان کلاس به مدت ۱۰ روز غیرحضوری و در صورت مشاهده دانش‌آموز با علائم سندرمیک یا تست مثبت در بیش از یک کلاس، مدرسه به مدت ۱۰ روز غیرحضوری خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: در صورت تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرستان برابر تصمیمات ستاد کرونا شهرستان تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

درست است که شهرستان گناباد در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، اما با توجه به شیوع سویه جدید و قدرت سرایت بالای آن، هر گونه سهل‌انگاری و عادی‌انگاری چه از سوی مردم و چه از جانب مسئولان و تصمیماتی که در این زمینه گرفته می‌شود، شرایط را به سمت و سوی دیگری سوق خواهد داد.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.