در جریان دیدار آنالنا بائربوک، وزیرخارجه آلمان از کی یف، وی قول داد برلین یکی از حامیان اصلی اوکراین در صورت بروز هر گونه تهاجم نظامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان- آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با دیمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود گفت: هیچ کسی نمی‌تواند بین کی یف و برلین شکاف ایجاد کند. کی یف می‌تواند روی کمک آلمان حساب کند. ما همواره در کنار برادران اوکراینی خود ایستاده ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: آلمان حاضر است برای مهار مسکو در حمله احتمالی نظامی علیه اوکراین هزینه اقتصادی سنگینی را متحمل شود. اکنون توپ در زمین مسکو است تا شدت اختلافات و تنش‌های منطقه‌ای را کاهش دهد. 

به گفته خبرگزاری رویترز، در ادامه سفر وزیر خارجه آلمان به اوکراین مشخص نیست بائربوک قرار است با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هم دیدار داشته باشد یا خیر.

مقامات اوکراینی در روز‌های اخیر علناً از آلمان به دلیل امتناع در فروش تسلیحات نظامی به کی یف و عدم همکاری این کشور به توقف واردات گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۲ از روسیه به شدت انتقاد کردند.

سفر وزیرخارجه آلمان به اوکراین دومین سفر وی در دو هفته اخیر است و در راستای حمایت کشور‌های عضو ناتو از کی یف انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
جنگی که جنگ باشد محقق نخواهد شد
آخرین اخبار