وزیر خارجه اوکراین مدعی تلاش روسیه برای ایجاد تفرقه میان کی‌یف و غرب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، در کنفرانسی خبری با همتای آلمانی خود مدعی شد که روسیه در تلاش برای جدایی میان اوکراین و غرب است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، کولبا با ادعای آنکه روسیه تلاش می‌کند تا میان اوکراین و غرب فاصله ایجاد کند، مدعی شد: «اصلا مهم نیست تا چه حد روسیه تلاش کند. این کشور نمی‌تواند شکافی میان ما و غرب ایجاد کند.»

«آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان، نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به تصمیم‌های اتخاذ شده از سوی کشور‌های اروپایی در زمینه تحولات اوکراین، مدعی شد: «ما به طور مشترک مجموعه‌ای از اقدامات سخت را علیه روسیه برای این احتمال آماده کرده‌ایم. این تحریم‌ها بی‌سابقه بوده و با همه شرکا هماهنگ و آماده شده است. ما همچنین آماده‌ایم تا هزینه اقتصادی بالایی را خودمان بپردازیم، زیرا امنیت اوکراین در خطر است.»

در مقابل کولبا نیز گفت: «تلاش برای ترساندن اوکراینی‌ها با جنگ فایده‌ای ندارد، ما از سال ۲۰۱۴ در حال جنگ هستیم.»

این در حالیست که امروز (دوشنبه) «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در سفر خود به مسکو دیداری با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود داشت تا راهی برای کاهش تنش‌ها بیابد و از عدم برنامه‌ریزی روسیه برای حمله به اوکراین اطمینان حاصل کند.

مکرون پیشتر از این با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، در مکالمه‌ای تلفنی، به بحث درباره مناقشه کنونی در اوکراین پرداخت و بر حفظ مکالمه با هدف کاهش تنش تأکید داشتند.

همچنین شب گذشته، «لیز تراس» وزیر امورخارجه انگلیس، مدعی شد اکنون که روسیه می‌گوید قصد حمله به اوکراین را ندارد، اگر کوچکترین اقدامی از سوی مسکو علیه کی‌یف انجام شود، متحدان ناتو پیامدی وخیم را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار