تحویل لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری ارومیه به شورای اسلامی/ ارتقاء کیفیت زندگی شهروندی، پیام مهم بودجه سال آینده

شهردار ارومیه‎ گفت: لایحه بودجه ۲۲ هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری ارومیه با هدف ارتقاء کیفیت زندگی شهروندی به شورای اسلامی تحویل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -  حسین مهدی زاده گفت: پیام بودجه ۲۲ هزار میلیارد ریالی سال  ۱۴۰۱ شهرداری ارومیه ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان با محوریت و اولویت بخشی به محرومیت‌زدایی و توجه ‏ویژه به بافت‌های ناکارآمد و محلات کم برخوردار است.

شهردار ارومیه می گوید: لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده با رقمی به میزان ۲۲ هزارمیلیارد ریال به شورای ‏اسلامی شهر تقدیم شد، که ۷۴ درصد آن نقدی و ۲۶ درصد آن غیرنقدی است.

مهدی زاده گفت: در این لایحه ۳۶ درصد از اعتبارات برای امور جاری و ۶۴ درصد نیز برای اجرای طرح های عمرانی در نظر گرفته شده است.

به گفته ‎وی  بودجه سال ۱۴۰۱ با نظر به رویکرد کلان برنامه‌ای و بودجه‌ای کشور در چارچوب بخشنامه‌ها و دستورالعمل ‏های ابلاغی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین سیاست اعلامی شورای اسلامی شهر و ‏در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم با رویکرد شفافیت و رعایت دستورالعمل خزانه داری ‏در شهرداری و کمیته تخصیص اعتبار و لزوم تنظیم و تبادل موافقتنامه‌ای بودجه‌ای در واحد‌های اجرایی شهرداری تهیه و ‏تنظیم شده است. ‎

شهردار ارومیه توزیع عدالت در خدمات رسانی، افزایش بهره وری منابع و سرمایه‌های شهرداری به ویژه ‏نیروی انسانی و توانمند سازی آنان و ارتقاء رفاه پرسنل، جمع سپاری خدمات الکترونیکی جهت تکریم شهروندان و توسعه زیر ‏ساخت‌های الکترونیک در ارائه خدمات شهری، خرید و استفاده از کالا‌ها و خدمات داخلی با رویکرد حمایت از کار و سرمایه ‏انسانی داخلی، اولویت دادن به مناطق و محلات دارای بافت‌های ناکارآمد و اسکان غیر رسمی، مدیریت مصرف با تاکید بر ‏اجرای سیاست‌های کلی و اصلاح الگوی مصرف و تقویت انضباط مالی و کاهش و حذف هزینه‌های غیر ضروری را از ‏راهبرد‌ها و سیاست‌های اجرایی بودجه ۱۴۰۱ برشمرد‎. ‎

مهدی زاده گفت: تکمیل و ادامه عملیات پروژه‌های نیمه تمام با محوریت تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان، ادامه عملیات و ‏حل مشکلات پروژه کمربندی دوم شهر، اولویت دادن به پروژه‌ها در محلات هدف در راستای تحقق پیام بودجه (مناطق کم ‏برخوردار)، پرداخت دیون اشخاص، سازمان‌ها و برنامه‌ریزی برای بازپرداخت وام‌های دریافتی، ممیزی املاک سطح شهر، ‏ارتقاء ایمنی شهر و شهروندان در مقابل حوادث غیر مترقبه با اولویت کانال‌ها و جوب‌های درون شهری را از اولویت‌های بودجه ‏سال ۱۴۰۱ است. ‏
به گفته شهردار ارومیه اجرای قانون هوای پاک، افزایش سرانه فضای سبز، تهیه طرح جامع مدیریت پسماند و اجرای طرح‌های ‏آب خام شهری و توسعه روش‌های آبیاری نوین وهوشمند، ساماندهی دستفروشان و اقدامات جلوگیری از سد معبر از دیگر ‏سیاست‌های اجرایی دارای اولویت سال آتی است‎.

انتهای پیام/گ ‎

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.