محلات کم برخوردار ارومیه و شاهین دژ میزبان طرح ملی نشست

مدیرکل دفتر برنامه ریزی سازمان بهزیستی گفت: به منظور شناسایی چالش‌ها و دغدغه‌های خانواده‌های کم برخوردار طرح ملی نشست اجرا می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی کشور روز شنبه در حاشیه برگزاری نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم برخوردار به میزبانی محله کشتارگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نشست با ۱۰۰ محله کم‌برخوردار توسط بهزیستی در نقاط مختلف کشور اضافه کرد: این طرح در راستای احصای مشکلات گروه‌های هدف سایر نهاد‌های استان و شناسایی چالش‌ها و دغدغه‌های خانواده‌های کم برخوردار اجرا می‌شود و در صدد هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، مشکلات گروه‌های هدف را رفع کنیم.

فریده باغشاهی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که سعی می‎‌شود با ارتقای سرانه اعضا خدمات مطلوبی به این افراد ارائه شود، اظهار کرد: در قانون بودجه سال جاری ۴۰ درصد به سرانه اعضای تحت پوشش افزوده شده‌است که جهش مطلوبی در این زمینه به شمار می‌رود.

محلات کم برخوردار ارومیه و شاهین دژ در آذربایجان غربی میزبان طرح ملی نشست

مدیرکل دفتر نظارت و بازرسی استانداری آذربایجان غربی نیز در این زمینه گفت: با توجه به سیاست‌های دولت مردمی آیت الله رییسی و تاکیدات استاندار آذربایجان غربی بر برگزاری میز خدمت با حضور مسوولان ارشد منطقه، طرح نشست طی امروز در محله کشتارگاه ارومیه و فردا، یکشنبه در شهرستان شاهین‌دژ اجرا می‌شود.

منصور میرزایی اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی، پشت نوبتی‌هایی که از سال‌های قبل برای دریافت خدمات بهزیستی در صف مانده بودند، در استان به صفر رسید و بیش از ۱۶ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند؛ در حوزه حق پرستاری نیز با تلاش صورت گرفته شاهد افزایش کمک هزینه بودیم.

وی اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده از طریق سامانه سامد دولت، بیشترین رضایتمندی از دستگاه بهزیستی را در بین سایر دستگاه‌ها شاهد بودیم و طبق مشاهدات میدانی که انجام شده این دستگاه توانسته نگاه ویژه‌ای به افراد هدف داشته باشد.

شناسایی و رفع مشکلات افراد محروم و بی بضاعت در دستور کار است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در این نشست گفت: حل مسائل و خدمت رسانی به افراد بی بضاعت و کم برخوردار در شهرستان‌های ارومیه و شاهین دژ مهمترین هدف از برگزاری این نشست است که با حضور مدیران و مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

پروین محمدپوری با بیان اینکه رفع مشکلات جامعه هدف از ضروریات است، افزود: خدمات رسانی به مناطق محروم در طرح نشست صمیمانه در ۱۰۰ محله کم برخوردار با دیدار چهره به چهره با مددجویان و شنیدن مسائل و مشکلات آنان آغاز شده است تا بدون واسطه افراد محروم با مدیران و مسوولان سایر ادارات و ارگان‌ها دیدار کرده و مدیران نیز با فعالیت‌ها و مشکلات جامعه تحت پوشش سازمان آشنا شوند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور میدانی مسوولان و مدیران در بین مردم و لمس مشکلات موجود از نزدیک، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر سازمان بهزیستی استان با هدف توانمندسازی مددجویان و پیشگیری از معلولیت‌ها با پیگیری استاندار آذربایجان غربی گام‌های اساسی در بهبود وضعیت معیشت مددجویان و افزایش سرانه جامعه تحت پوشش برداشته است.

وی می گوید: در این نشست بعد از ارائه و بیان مشکلات توسط مددجویان و افراد محروم منطقه، مشکلات در سامانه ثبت شده و از طریق بهزیستی از دستگاه‌های خدمات رسان پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.