هنر، بهترین زبان برای انتقال آموزه‌های فرهنگی

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان هنر را بهترین زبان برای انتقال آموزه‌های فرهنگی دانست و گفت: باید بر اساس برنامه  حرکت کنیم تا اقدامات ما کیفی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - سرهنگ حسن حبیبی در آیین رونمایی از فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان گفت: هنر، بهترین زبان برای انتقال آموزه‌های فرهنگی است.

به گفته او برگزاری فراخوان ها، جشنواره‌ها و همایش‌ها با موضوع دفاع مقدس آغاز راهی برای شناسایی و معرفی ظرفیت‌های هنری است.

استان گیلان دارای قدمت تاریخی و فرهنگی است و فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس نیز آثار و برکات فراوانی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

مادران و همسران شهدا فداکاری بی بدیلی را انجام دادند، مادران ۴ فرزند شهید و ۳ فرزند شهید کشور که نمی‌توان این میزان از ایثار و فداکاری را با معادلات امروز قیاس کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه باید بر اساس راهبرد‌ها و برنامه‌ها حرکت کنیم تا اقدامات ما کیفی شود، خواستار امروزی سازی قهرمانان دفاع مقدس برای نسل جوان شد.

با وجود فاصله هزار کیلومتری گیلان تا جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس، شاهد تقدیم ۸ هزار شهید بودیم و وظیفه ما معرفی این شهدا به ویژه در حوزه فضای مجازی است.

به گفته سرهنگ حبیبی شاهد اقدامات متعدد و پراکنده در حوزه جمع آوری وصایای شهدا و ثبت خاطرات والدین و همسران شهدا و چاپ کتاب و تاریخ شفاهی دفاعی مقدس هستیم که باید نوعی ساماندهی بر اساس اسناد بالادستی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شود.

همه باید سهم خود را در ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس ادا کنند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه یک نهاد یا ۲ دستگاه نیست، ‌می‌گوید: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید سهم خود را در ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس ادا کنند.

سرهنگ حبیبی بر لزوم رفع مشکلات موجود با بهره گیری از دستاورد‌های دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: خوداتکایی، اعتماد به نفس، خودباوری، از خود گذشتگی و روحیه جهادی از آموزه‌های دوران دفاع مقدس است که باید امروز به کار گرفته شود.

فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس گیلان

مسئول امور بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز از آغاز فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس این استان گیلان خبر داد و گفت: نشان زنان، دفاع مقدس و گیلان باید متناسب با فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی، رعایت ضوابط و معیار‌های فنی، هنری، زیبایی شناختی و توجه به اصول گرافیکی باشد.

به گفته سمیه اقدامی اثر می‌تواند به صورت نوشتاری، تصویری و یا ترکیبی باشد و قابلیت فهم ساده و تبدیل نشانه به مهر و مدل حجمی هم مد نظر قرار گیرد.

فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس گیلان

طرح‌های ارسالی باید در فرمت jpeg با حجم حداقل ۳ مگابایت، وضوح حداقل ۳۰۰ dpi و در ابعاد حداقل ۳۰×۳۰ سانتیمتر تهیه شود.

ارائه طرح باید به صورت رنگی و تک رنگ باشد و اطلاعات مورد نیاز شرکت کنندگان شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و نام شهر نیز آورده شود.

مسئول امور بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: علاقه‌مندان تا ۱۰ اسفند ماه فرصت دارند آثارشان را به نشانی اینترنتی دبیرخانه به آدرس gilan.navideshahed.com ارسال کنند.

پس از بررسی و داوری، طرح‌های برتر روز ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ همزمان با روز بزرگداشت شهدا در مراسمی به همین منظور معرفی شده و به طرح‌های برگزیده هدیه نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.