فعالیت ۴۵ مرکز مشاوره در استان کرمانشاه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت : بر اساس آمار، در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ درصد سازش در متقاضیان طلاق داشتیم در صورتی که میانگین کشوری آن ۱۴ درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهرام زاده گفت : در سطح استان ۴۵ مرکز مشاوره خانواده وجود دارد و روند کار برای ثبت در خواست طلاق به این شکل است که سامانه‌ای اینترنتی به نام سامانه تصمیم راه اندازی شده است. از این رو زوجینی که تصمیم به طلاق دارند باید بوسیله این سامانه نوبت بگیرند و بعد از غربالگری و تکمیل فرم مشخصات پرونده به یکی از مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند و این مراکز بابت هر پرونده درخواست طلاق در مدت ۴۵ روز پنج جلسه بین زوجین تشکیل می‌دهد و برای ایجاد صلح و سازش بین زوجین تلاش می‌کند.

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه تاکنون آمار خوبی در موارد ایجاد سازش داریم و حتی اگر یک مورد نیز سازش ایجاد شود، از فروپاشی یک خانواده جلوگیری خواهد شد و این کار بسیار ارزشمند است.

مهمترین دلایل طلاق، اعتیاد، نبود مسئولیت پذیری، نداشتن مهارت‌ها و پایین بودن آستانه تحمل، بی احترامی، بی توجهی و بد دهنی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.