مجارستان: بدون همکاری با روسیه، اتحادیه اروپا تضعیف خواهد شد

نخست وزیر مجارستان خواهان کاهش تنش‌ها و جلوگیری از وقوع جنگ در اوکراین شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ویکتور اوربان (Viktor Orban)، نخست وزیر مجارستان ضمن هشدار درباره سیل مهاجران اوکراینی به کشورش گفت سیاست و راهبرد مقامات اتحادیه اروپا شکست خورده و تحریم‌ها ضد روسیه به بن بست رسیده است.

وی با اشاره به تشدید تنش ها و احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین گفت ما باید از این کار جلوگیری کنیم. این موضوع نه تنها از نظر انسانی اهمیت دارد بلکه منافع مجارستان در میان است. به این موضوع فکر کنید که در صورت جنگ، صد‌ها هزار یا شاید میلیون‌ها مهاجر اوکراینی وارد کشور ما می شوند. این موضوع اوضاع سیاسی و اقتصادی مجارستان را از مسیر خود خارج خواهد کرد.

نخست وزیر مجارستان افزود ما این واقعیت را پنهان نمی‌کنیم که سیاست و راهبرد مقامات در بروکسل شکست خورده است و تحریم‌ها ضد روسیه به بن بست رسیده اند. من به این نتیجه رسیده ام که بدون همکاری با روسیه، این اتحادیه اروپاست که ضعیف و بی تحرک و بی تاثیر باقی می‌ماند. این یک اشتباه راهبردی است.

اوربان در ادامه گفت ما نمی‌توانیم راه خود را در بخش سیاست خارجی از اتحادیه اروپا جدا کنیم؛ بنابراین ما باید بحث‌های غیر موثر را رها کنیم و یک مدل مجارستانی را در این رابطه شکل دهیم. ما عضو ناتو و اتحادیه اروپا هستم. از طرف دیگر ما روابط متوازن اقتصادی و سیاسی با روسیه داریم. مجارستان گواهی بر این مدعاست که این موضوع میسر است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار