مسئول بهداشت محیط کرمانشاه:

روزانه ۳.۵ تن زباله عفونی در مراکز درمانی کرمانشاه تولید می‌شود

بهمن خدادادیان گفت: در شهرستان کرمانشاه ۱۴ بیمارستان و یک هزار و۵۰۰ مطب، درمانگاه و کلینیک تخصصی و غیر تخصصی وجود دارد که روزانه در حدود ۳.۵ تن زباله عفونی و پسماند خطرناک تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- آقای خدادادیان گفت: طبق قانون مدیریت پسماند هر گونه بازیافت و دفع غیربهداشتی پسماند‌های پزشکی جرم محسوب می‌شود و هرگونه تخلف در دفع پسماند‌ها پیگیری می‌شود و طبق قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

در تمامی بیمارستان‌های شهرستان کرمانشاه دستگاه‌های هیدروکلاو و اتوکلاو جهت بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی وجود دارد که با حجم بالا زباله‌های عفونی را بی خطر و آماده دفع می‌کنند.

زباله‌های بی خطر شده زیر نظر اداره بهداشت و علوم پزشکی و محیط زیست جمع‌آوری حمل و به شرکت‌های انتقال دهنده به محل دفن زباله‌ها تحویل می‌شوند.

در خصوص پسماند‌ها و زباله‌های عفونی مطب‌ها نیز ۲ شرکت زیر مجموعه وزارت بهداشت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی برای بی خطرسازی زباله‌های خطرناک قرارداد دارد و تمام مراحل بی خطر سازی و دفن زباله‌های عفونی رصد می‌شود.

 علاوه بر اینکه بیمارستان‌ها کار آزمایش پسماند‌های خروجی را انجام می‌دهند یک شرکت به منظور نظارت به صورت سرزده کار آزمایش و نمونه برداری از زباله‌های بی‌خطر شده را بر عهده دارد.

اداره بهداشت محیط در مورد تخلف در بی خطرسازی، امحا و دفن پسماند‌های خطرناک و زباله‌های عفونی هیچ‌گونه اغماضی ندارد و با متخلفین طبق قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.