رئیس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ هزار و ۹۶۶هکتار از مراتع استان به مرتعداران واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سلیمان محمدی گفت: با واگذاری این عرصه های طبیعی به مرتعداران کهگیلویه و بویراحمدی آنان ضمن بهره مندی از مزایای مراتع صیانت از این سرمایه های طبیعی را عهده می گیرند.

او گفت: طرح واگذاری مراتع استان به بهره برداران با هدف حفظ،احیای مراتع و مدیریت اصولی اجرا می شود.

محمدی با اشاره به اینکه امسال همچنین طرح های مرتعداری در گستره ۱۱هزار و ۸۶ هکتار از مراتع استان تدوین شده گفت: طرح مرتعداری یک سند و مجوز موقت برای چرای دام است که جایگاه آن بالاتر از پروانه چراست به همین دلیل هرگونه اجرا و بهره‌برداری از مراتع باید طبق این طرح انجام شود.

رئیس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده برای بهبود و ارتقای معیشت اقتصادی بهره‌برداران افزون بر تولید علوفه فعالیت هایی چون زنبورداری، آبزی پروری، پرواربندی، زراعت گیاهان دارویی ،کشت علوفه کاری در این عرصه های طبیعی قابل اجراست.

او گفت: مشارکت بهره‌برداران راهکاری اصولی برای مدیریت مراتع است که این مهم یکی از اولویت‌های سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری استان است.

محمدی گفت: مجریان طرح های مرتعداری و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی موثرترین نقش را در حفاظت از مراتع به عهده دارند به همین دلیل احاله مدیریت طرح های مرتعداری این استان در دستور کار قرار گرفته است.

کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و۸۸۰ هزار هکتار جنگل  دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.