مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد -جلال شیخ پور در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری فرهنگی خاتم الانبیا که در محل دانشگاه آیت الله بروجردی برگزار شد، گفت : ۶۰ درصد از این شغل‌های ایجاد شده در حوزه مشاغل تولیدی است.
وی می گوید: افق نگاه ما در کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که یکی از مهمترین شاخص‌های توانمندسازی ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.
شیخ پور با اشاره به اینکه اشتغال یک زنجیره بهم پیوسته تعریف شده است، بیان کرد: این زنجیره ایجاد انگیزه، استعدادسنجی، آموزش و کسب مهارت، تولید محصول و کمک به عرضه آن را در برمی گیرد که این محور مورد توجه کمیته امداد استان در توانمندسازی خانواده‌ها قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار بعد از توانمندسازی و خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد زیر چتر حمایت و بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند که این مساله کمک بزرگی در حفظ و نگهداشت خانواده‌ها دارد.
وی افزود: سوق دادن زنان سرپرست خانوار به سمت کار‌های تولیدی بر حسب توانمندی‌های آن‌ها علاوه برحفظ خانواده منجر به اشتغال و کارآفرینی برای سایر اعضای خانواده می‌شود.
شیخ پور ادامه داد: موارد بسیاری هستند که زنان سرپرست خانواری که مهارت و توانایی‌هایی اعم از خیاطی داشته اند، توانسته‌اند رونق اقتصادی خوبی ایجاد کنند و زنان سرپرست خانوار دیگری را هم مورد حمایت قرار داده اند.

۲۱ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد لرستان است
مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: توانمندسازی فرهنگی یکی دیگر از ابعاد و شاخص‌های توانمندسازی مورد تاکید کمیته امداد است بطوری که اکنون ۲۱ هزار دانش آموز و ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجو تحت حمایت‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد قرار دارند.
وی با اشاره به تلاش برای شناسایی استعداد‌های برتر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۰ استعداد برتر و نخبه از بین دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش شناسایی شده است که ۱۰ نفر آن‌ها اختراعاتی در سطح بالا دارند.
شیخ پور بیان کرد: اگر این افراد نخبه و با استعداد به موقع شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند یک جامعه را نجات دهند و ما نسبت به این موضوع، مسوولیت اجتماعی داریم.
مدیرکل کمیته امداد لرستان در خصوص راه اندازی مرکز نیکوکاری فرهنگی که در دانشگاه آیت الله بروجردی افتتاح شد، گفت: در این بخش امکان هم افزایی خوبی وجود دارد و در این راستا کمیته امداد آمادگی کامل همکاری را دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.