توزیع اینترنتی کالا‌های اساسی در قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع اینترنتی کالا‌های اساسی تنظیم بازار با نرخ مصوب دولتی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - رضا افلاطونی گفت: همزمان با توزیع گسترده کالا‌های اساسی تنظیم بازار با نرخ مصوب دولتی در سطح بازار و فروشگاه‌های منتخب در سطح استان، توزیع اینترنتی این اقلام نیز در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون توسط یکی از پلتفرم‌های بومی استان در حال انجام است.

 در مرحله نخست این طرح، ۶ تن برنج تایلندی، ۲.۵ تن برنج هندی، یک تن برنج پاکستانی، ۲۵۰ کیلوگرم شکر و هزار و ۵۰۰ شانه تخم مرغ تنظیم بازار به صورت اینترنتی عرضه شده است و به تدریج توزیع سایر کالا‌های اساسی نیز به این طرح افزوده می‌شود.

در صورت استقبال بیشتر مردم از طرح توزیع اینترنتی کالا‌های اساسی تنظیم بازار، با توجه به میزان ذخایر بسیار خوب این کالا‌ها در سطح استان، این امکان وجود دارد که بدون هیچ محدودیتی این اقلام را به صورت اینترنتی در کنار توزیع سنتی در بازار، عرضه کنیم.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در ابتدای شروع این طرح، پلتفرم‌های بومی مختلفی در این زمینه ورود کردند و نتایج قابل قبولی هم حاصل شده است، گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های مجازی، به نظر می‌رسد مساله اصلی در این شیوه فروش، چگونگی نگهداری، انبارداری و تقسیم مواد غذایی است و پلتفرمی که می‌خواهد این طرح را اجرایی کند باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

 همین موضوع باعث شده است سامانه ملی "بازرگام" هنوز در استان خدمت‌رسانی نکند، اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌زودی شاهد توزیع هوشمند کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم استان از طریق این سامانه ملی خواهیم بود که اقدامات لازم در این خصوص در حال پیگیری است.

از حضور دیگر استارت‌آپ‌های توانمند و فعال بومی استان در حوزه توزیع اینترنتی کالا که دارای زیرساخت‌های مناسب برای توزیع مستقیم و اینترنتی کالا‌های اساسی هستند برای مشارکت در این طرح استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.