مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: روزانه بیش از هزار کامیون حامل محصولات کشاورزی از جنوب استان روانه بازار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - مجتبی محمودی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در دیدار با انجمن شرکت‌های حمل و نقل کالای جنوب کرمان گفت: این فصل از دو جهت در جنوب کرمان دارای اهمیت است، از یک طرف تامین بخشی از نیاز بازار سبزی و صیفی کشور از جنوب کرمان و از طرفی کمک به قشر مولد و تولید کننده که همان کشاورزان هستند تا محصول و دسترنج این قشر بر روی زمین نماند که این دو مقوله از اهمت بالایی برخوردار هستند.

او می‌گوید: با توجه به اینکه ۹۸ درصد ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب استان غیر بومی است با تمام رایزنی‌های انجام شده و بستر سازی مناسب برای حضور ناوگان حمل محصولات در جنوب کرمان اهتمام شرکت‌های حمل و نقل هم به رعایت قانون و تکریم رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته محمودی: در این زمینه به ویژه در این فصل تیم‌هایی متشکل از کارشناسان حمل و نقل و اداره کل، شهرستان‌ها و اداره حقوقی اداره کل ملزم به رصد نحوه برخورد و احقاق حقوق قانونی رانندگان در نظارت مستمر بر شرکت‌های حمل و نقل جنوب استان کرمان شده اند.

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با توجه به اینکه ۱۰۹ شرکت حمل و نقل کالا در جنوب کرمان وجود دارد شرکت‌های حمل و نقل مستقر در پایانه بار و بصورت پراکنده در شهرستان‌های جنوبی استان مکلف هستند با توجه به موارد قانونی در حوزه صدور بارنامه و تکریم رانندگان اقدام نمایند که با ارزیابی ماهانه روند حمل و نقل کالا به ویژه محصولات کشاورزی نظم بهتری به خود خواهد گرفت.

به گفته محمودی: با اشاره به بارندگی‌های اخیر و تاخیر در برداشت محصولات و در نتیجه احساس نیاز بیشتر به ناوگان حمل و نقل در حال حاضر روزانه و با توجه به آمار سامانه صدور بارنامه از جنوب کرمان بیش از ۱۰۰۰ دستگاه کامیون خارج می‌شود.

او می‌گوید: به همین میزان و با درصد بالاتری ورودی ناوگان حمل و نقل را به منطقه داریم که در این شرایط شاهد افزایش ۲۵ درصدی ورود و خروج نسبت به پارسال را شاهد هستیم.

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل جنوب استان کرمان که از شرکت‌های فعال و با تجربه در حوزه حمل و نقل هستند با توجه به حساسیت موضوع حمل و تقل محصولات کشاورزی به ویژه تره بار تمهیدات لازم را برای سامان دهی بهتر و رفع نواقص احتمالی در شرکت‌ها را انجام دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.