استاندار کرمان مهارت را حلقه مفقوده اشتغال و آموزش در کشور دانست و گفت: استان کرمان ظرفیت‌های خوبی در حوزه مهارت‌افزایی دارد.

نخستین جلسه کمیته توانمندسازی و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی استان کرمان ظهر پنج‌شنبه  با حضور استاندار کرمان، معاون اقتصادی استاندار، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی (دبیر کمیته)، روسا و معاونان مراکز آموزش عالی استان برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه، ظرفیت‌های خوب استان در حوزه آموزش و مهارت‌افزایی را برشمرد و گفت: مهارت در کنار آموزش اهمیت دارد و به همین دلیل دانش‌آموختگانی که بلافاصله بعد از اتمام تحصیل در شرکت‌ها مشغول به کار می‌شوند معمولاً مورد سوال قرار می‌گیرند، زیرا مهارت لازم را ندارند. 

وی تصریح کرد: در اهمیت آموزش و توانمندسازی شکی نیست که سیستم آموزشی باید به صنعت متصل و سرفصل‌های دانشگاهی اصلاح شود. 

استاندار کرمان، مهارت را حلقه مفقوده اشتغال و آموزش در کشور دانست و گفت: سیستم آموزشی ما بدون توجه به ضرورت‌ها و نیاز‌های واقعی بازار کار دانشجو می‌پذیرد و فارغ‌التحصیلانی داریم که اشتغالی برای آنها تعریف نشده است. 

فداکار گفت: فارغ‌التحصیل خوب، ظرفیت توانمندسازی و نیاز در حوزه صنعت وجود دارد و این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های صنعتی و معدنی از نبود نیروی با مهارت کافی می‌نالند. 

در این جلسه، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و دبیر کمیته توانمندسازی و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی استان کرمان به ارائه طرح "آباد" مصوبه هیئت دولت پرداخت. 

مسعود ایرانمنش گفت: در سال ۱۴۰۳ تعهد اشتغال استان کرمان برای ۳۹ هزار و ۳۰۳ نفر است که از این میزان سهم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید ۹ هزار و ۵۴۵ نفر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار