مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زنجانی تحت پوشش طرح دادرس هلال احمر قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - موسوی گفت: در دهمین مرحله اجرای طرح دادرس ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز  استان زنجان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی این طرح ملی قرار می‌گیرند.

او می گوید: اجرای طرح ملی دادرس دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت همزمان با دهه فجر در ۱۵۰ مدرسه استان زنجان آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوعد‌وستی، کمک به دیگران و نهادینه سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

او می گوید: این طرح زیر نظر معاونت جوانان هلال احمر استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در مدارس مقطع اول و دوم متوسطه در حال برگزار است به طوریکه در هر مدرسه ۲ تیم ۱۴ نفره از دانش آموزان با ۲ نیروی ذخیره تشکیل می‌شود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان این تیم‌های دانش آموزی توسط مربیان مهارت‌های مربوط به کمک‌های اولیه از قبیل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، پانداژ، آتل بندی، تریاژ مقدماتی حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی را فرا می‌گیرند.

موسوی گفت: این آموزش‌ها از ۱۲ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد که پس از فروکش کردن ویروس کرونا المپیاد‌های درون مدرسه‌ای در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح ملی دادرس یکی ازبرنامه‌های مهم سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که در تلاش برای ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان، افزایش آگاهی و مهارت‌های لازم برای آن‌ها هنگام رویارویی با سوانح و بلایاست.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.