تیم دادرس دختران استان زنجان به مسابقات کشوری اعزام‌ شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان از اعزام تیم دادرس دختران استان به دوازدهمین مرحله کشوری المپیاد آماده ویژه خواهران خبر داد.

سمیه تقوی معاون امور جوانان جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: دوازدهمین مرحله کشوری المپیاد آماده ویژه خواهران در اردوگاه مهر انزلی از ۱۱ تا ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری با آیتم هایی همچون چادرزنی، آتشنشانی، احیای قلبی- ریوی، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ برگزار می شود و تیم های برتر به مرحله بعدی راه پیدا می کنند.

این مسئول گفت: طرح ملی دادرس با هدف آماده کردن دانش آموزان برای روزهای سخت در سراسر کشور ویژه دختران و پسران برگزار خواهد شد و دانش آموزان از آموزش های مورد نیاز در خصوص مقابله با بحران بهره مند می شوند.

تقوی اضافه کرد: تیم منتخب دختران در مسابقات استانی، از آموزشگاه دخترانه عصمت شهرستان طارم استان زنجان برای شرکت در مسابقات کشوری عازم اردوگاه مهر بندر انزلی شد.

وی گفت: پیش از این مرحله استانی این مسابقات در دو بخش دختران و پسران با حضور هفت تیم ۱۴ نفره از هفت شهرستان در هشت سرفصل عمومی و تخصصی از قبیل اسکان ‌اضطراری، پناه‌گیری و خروج ایمن، آتش نشانی، حمل ‌مصدوم، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل ‌بندی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی ریوی و خونریزی برگزار شده بود.

تقوی اضافه کرد: افزود: هدف از برگزاری این المپیاد، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی برای مقابله با حوادث و بلایاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.