فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: جلسه اضطراری ستاد کرونای این شهرستان با محوریت وضعیت مدارس در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید عبدالعزیز موسوی در جلسه اضطراری ستاد کرونای این شهرستان گفت: با توجه به نزدیک شدن شهرستان به اوج کرونا و محوریت بازگشایی مدارس، مصوب شد که در روستاها مطابق گذشته کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.
 
او گفت: مدارس در شهر به استثنای کلاس دوازدهم که امتحان نهایی دارند و مدارس ابتدایی یک روز در میان غیر حضوری و مجازی برگزار شوند.
 
موسوی گفت: مراسم شادی و عزا، تشییع جنازه‌ها و فعالیت تالارها نیز توسط دستگاه‌های متولی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی مدیریت می‌شوند.
 
فرماندار کهگیلویه با اشاره به شلوغی بازار گفت: دستگاه‌های متولی گروه های بازرسی را با همکاری شبکه بهداشت و درمان تشکیل دهند و هر جایی که ازدحام شکل گرفته و احتمال شیوع کرونا وجود دارد، بر اساس قانون و دستورالعمل های بهداشتی اقدام شود.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه هم از افزایش شمار مبتلایان کرونا خبر داد و گفت: آمار مراجعان سرپایی اورژانس به ۶٠٠ تن رسید.
 
منصور تقوی گفت: بستری‌ها در ۱۰ بهمن ۱۲ تن بوده و هم اکنون به ۵۰ تن رسیده و بخش‌های ویژه بستری تکمیل است.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: واکسیناسیون به خوبی و در ۱۰۰ نقطه اجرایی و در ۱۵ مکان نیز نمونه گیری انجام می‌شود.
 
او نتیجه آزمایش های مثبت در سه بخش دیشموک و چاروسا و مرکزی کهگیلویه را به ترتیب ۴۱، ۵۸ و ۵۷ درصد اعلام کرد.
 
تقوی گفت: پیک ششم کرونا در شهرستان کهگیلویه نسبت به کشور دو هفته با تأخیر وارد اوج کرونا شده است و اوج کرونا دو هفته آینده است.
 
او گفت: تصمیمات سختگیرانه و تعطیلی مدارس با هدف جلوگیری از سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان گرفته می‌شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.