سرپرست وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۰ هزار پناهجو از دونباس در شرق اوکراین وارد روسیه شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  الکساندر چوپریان در جمع خبرنگاران پس از نشست اضطراری رسیدگی به وضع پناهجویان، گفت: «اطلاعات حاکی از آن است که بیش از ۴۰ هزار نفر مجبور به ترک مناطق مجاور اوکراین و ورود به خاک روسیه شده اند و الان آن‌ها عمدتا در منطقه روستوف مستقر هستند. حدود ۲۰۰۰ پناهجو نیز از دونباس با قطار از روستوف به سمت مناطق ورونژ و کورسک حرکت کردند.»

به گزارش اسپوتنیک، ،سرپرست وزارت امور اضطراری روسیه گفت: «مقامات روس در حال انجام آزمایش کرونا در تمام نقاطی که پناهندگان در  آن جا حضور دارند هستند و هنوز هیچ مورد از ابتلا به این بیماری پیدا نشده است. وزارت امور اضطراری روسیه همچنین گروهی متشکل از ۳۰ روانشناس را برای کمک به پناهجویان از جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک به شهر روستوف روسیه اعزام کرده است.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به الکساندر چوپریان، دستور داده بود که به منطقه روستوف سفر کند و شرایط مناسبی را برای تخلیه پناهجویان از منطقه دونباس فراهم کند. علاوه بر این، به هر پناهجو که از دونباس وارد روسیه می‌شود، ۱۰ هزار روبل روسیه (حدود ۱۳۰ دلار) پرداخت کند.  

در پی انجام فعالیت‌های تحریک آمیز اوکراین در این مناطق و وقوع چندین انفجار در لوهانسک و دونتسک، مقامات جمهوری دونتسک اعلام کردند که به دلیل گلوله باران مناطق این جمهوری کودکان، زنان و سالمندان دونتسک به روسیه فرستاده می‌شوند.    

این اقدامات در پی تشدید تنش در شرق اوکراین، به خصوص پس از درگیری نیرو‌های دولتی کی یف و جدایی طلبان در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک صورت می‌گیرد.

روز گذشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که سازمان امنیت و همکاری اروپا حدود ۲ هزار نقض آتش‌بس در شرق اوکراین را ثبت کرده که نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه تنش‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار