تعطیلی مدارس مناطق روستایی و کم برخوردار گچساران به طور کامل

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار گچساران به علت نبود زیرساخت برای آموزش مجازی، مدارس به کلی تعطیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - ایوب مقیمی در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان گفت: تعطیلی مدارس و آموزش مجازی باعث کاهش شدید کیفیت آموزش شده است.

او گفت: در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار به علت کیفیت پایین اینترنت و نبود امکانات و زیرساخت برای آموزش مجازی مدارس به کلی تعطیل می‌شود. 

فرماندار شهرستان گچساران گفت: سویه امیکرون بیشتر کودکان را مبتلا می‌کند و دانش آموزان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

روانبخش دیهیمی خوب گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و درمدارس تجمع می‌کنند احتمال ابتلا آنان افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه مدارس ابتدایی و مهد های کودک این شهرستان تعطیل است گفت: تعطیلی مدارس متوسطه اول و دوم با مدیران مداری این دو مقطع برای ادامه آموزش حضوری و یا تعطیلی آنان می‌توانند تصمیم گیری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران هم در این جلسه گفت: این شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی و اصناف از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری کنند.

محمد صادق رضایی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۲۹ تن در گچساران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند، گفت: هم اکنون ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان بستری و ۲۹۴ تن نیز در قرنطینه خانگی هستند.

رضایی با اشاره مراکز واکسیناسیون در شهرستان گچساران گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در ۱۰ مرکز شهری و روستایی، ۱۲ پایگاه سلامت و ۲۸ خانه بهداشت این شهرستان و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا در دوگنبدان در حال اجرا است.

او با بیان اینکه تاکنون ۹۴ درصد دانش‌آموزان گروه هدف این شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده اند، گفت: ۱۰ هزار و ۲۸۸ تن دُز اول و ۹ هزار و ۳۲۴ تن نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران گفت: از آغاز طرح واکسیناسیون تاکنون ۲۱۴ هزار و ۸۴۸ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف این شهرستان تزریق شده که از این میزان ۹۲ هزار و ۴۲۶ تن دُز اول و ۸۵ هزار و ۴۷۳ تن نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.