معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با ادامه عقب‌نشینی از حریم ۶۰ متری دریا، ۶ کیلومتر از سواحل استان که محدود به استفاده نهاد‌ها و ادارات شده بود، دراختیار مردم قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- محمدهادی رستمیان گفت: در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم دریا، امروز در شهر بوشهر حدود ۶ هکتار از زمین‌های ساحلی آزادسازی شد.

به گفته او از امشب مردم می‌توانند از پلاژ بانوان در بوستان دانشجو تا بوستان شُغاب به راحتی از ساحل استفاده کنند، به جز محدوده‌ای که تاسیسات آب‌شیرین‌کن در آن قرار دارد، زیرا این تاسیسات از لحاظ فنی باید در کنار دریا باشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: آزادسازی اراضی ساحلی قانونی است که سال ۱۳۵۴ تصویب شده و ۴۶ سال است که روی زمین مانده بود.

رستمیان می‌گوید: تا کنون بخش قابل توجهی از زمین‌هایی که دراستان بوشهر در حریم ۶۰ متری دریا قرار داشتند و در اختیار نهاد‌ها و اداره‌ها بودند آزادسازی شده‌اند به طوری که تا کنون ۶ کیلومتراز سواحل استان به مساحت ۳۵ هکتاررفع تصرف شده است.

او گفت: نیرو‌های نظامی انتظامی و امنیتی که حافظ جان و مال مردم و کیان کشور هستند در این زمینه که بهره‌مندی عمومی را به دنبال داشت پیشگام شدند و از نیروی دریایی سپاه در این خصوص تشکر می‌کنم.

دادستان بوشهر نیز گفت: از ادارات می‌خواهیم خودشان در زمینه آزادسازی حریم دریا پیشقدم شوند و اگر اقدام نکنند هم جرم است که طبق قانون مجازات دارد، و هم تمرد از مقام مافوق یعنی رئیس جمهور.

علی حسن‌پور می‌گوید: برای اداره‌هایی که دراین زمینه اقدام نکنند پرونده تشکیل می‌شود و برخورد صورت می‌گیرد.

او گفت: رعایت حریم ۶۰ متری دریا وظیفه و تکلیف قانونی است و بسیاری از ادارات از جمله نیروی دریایی سپاه و دانشگاه خلیج فارس در این زمینه با ما همکاری کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
نزدیک به پارک لیان چی ؟