منابع خبری از درخواست اوکراین برای نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص رسیدگی به بحران کی‌یف خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین درخواستی برای تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل با محوریت اوکراین ارائه کرده است.

طبق گزارش رویترز، کولبا امروز (دوشنبه) از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نشستی تشکیل داده و درباره گام‌های عملی برای تضمین امنیت اوکراین و کاهش تنش‌ها با روسیه مذاکراتی فوری انجام دهند.

اندکی پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که امروز درباره به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب در شرق اوکراین تصمیم خواهد گرفت.

روسیه یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با حق وتو است. در حال حاضر روابط این کشور با اوکراین که از زمان الحاق کریمه روبه وخامت رفته بود، متشنج شده است و البته مداخله‌های غرب و در راس آنها آمریکا نیز به بدتر کردن اوضاع کمک کرده است.

به طور مثال پیش از این «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر انگلیس مدعی شد که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای بزرگترین جنگ اروپا از سال ۱۹۴۵ (زمان پایان جنگ جهانی دوم) است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هم با ادعای آنکه تمامی نشانه‌ها حاکی از حمله قطعی روسیه به اوکراین است، مدعی شد آمریکا همچنان به دنبال یافتن دیپلماسی برای حل مناقشات میان این دو کشور است.

همچنین چندین روز است که میان استقلال‌طلبان روس‌تبار و ارتش اوکراین در دو جمهوری دونتسک و لوهانسک درگیری نظامی وجود دارد و از دو شب گذشته نیز صدای انفجار از این دو منطقه به گوش می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار