مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از شناسایی بیش از ۹۰۰ کودک در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بر اساس آمارها و غربالگری موجود، آمار کودکان غیر ایرانی سه برابر کودکان ایرانی است، مکاتباتی با بیمه سلامت، اداره اتباع، سازمان فنی و حرفه‌ای، شهرداری، آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی داشته ایم و وظایف و مصوبات را به آنان ابلاغ کرده‌ایم که اغلب این موارد به نتیجه رسیده است.

مسعود فیروزی گفت: امیدواریم شهرداری مانند سایر دستگاه‌های همکار به تعهداتی که در کمیته مصوب شده، عمل کند و مشکل فضای فیزیکی نگهداری کودکان و همچنین تعهدات مالی که برای بازسازی فضای بازی کودکان و محوطه‌سازی مرکز کودکان صدف داشته پرداخت شود.

 کار ساماندهی و بازتوانی کودکان کار و سایر آسیب‌های اجتماعی، یک امر تخصصی است که نیرو‌های بهزیستی برای آن آموزش دیده و تخصص لازم را دارند و سایر نهاد‌ها بهتر است اقدامات و برنامه‌های خود در این زمینه را با بهزیستی هماهنگ کنند تا نتایج بهتری بگیریم.

۱۵۰ کودک کار، پرونده بیمه سلامت فعال دارند

نماینده بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بر اساس لیستی که از بهزیستی دریافت کرده‌ایم ۱۵۹ کودک به ما معرفی شده‌اند که ۱۵۰ نفر از آن‌ها در حال حاضر دارای بیمه فعال هستند و ۹ نفر باقیمانده نیز با همکاری بهزیستی در روز‌های آینده مشکل‌شان حل خواهد شد.

همچنین نماینده آموزش و پرورش گفت: هر تعداد کودک که به ما معرفی شود ثبت نام و علاوه بر این کمک‌های تحصیلی، کتاب و لوازم تحریر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 دو طرح از سوی شهرداری با عنوان «خانواده‌یار» و از سوی آموزش و پرورش با عنوان «توانمندسازی مادران و خانواده کودکان کار» از سوی معاون دادستان به بهزیستی ارائه و مقرر شد این دو طرح پس از کارشناسی در بهزیستی اگر در راستای طرح ساماندهی کودکان کار طبق آیین‌نامه‌های موجود بود در دستور کار اجرایی قرار گیرد.


انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.