آذربایجان غربی با کمبود ۵۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر استان با کمبود ۵۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی مسعودی با بیان اینکه متوسط کشوری به ازای هر هزار نفر ۱.۵۹ تخت بیمارستانی است، گفت: این شاخص در استان ۱.۷ تخت است که نشان دهنده فاصله زیاد استان با متوسط کشوری است.

وی تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود استان را ۵ هزار و ۷۴۰ تخت عنوان کرده و می گوید: با توجه به تعداد جمعیت نزدیک ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود داریم که تلاش می‌شود با احداث و تکمیل بیمارستان‌های جدید این کمبود را جبران کنیم.

به گفته معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تکمیل بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی جهت لوی ارومیه، احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد، جایگزینی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی میاندوآب، احداث بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی سلماس، ۶۴ تختخوابی اشنویه و توسعه بیمارستان امام خمینی نقده از جمله برنامه‌های علوم پزشکی در جهت افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی استان است.

وی گفت: برای توسعه گردشگری سلامت یک سری بیمارستان در سطح استان در حال ساخت و بهره برداری هستند تا با افزایش تخت بیمارستانی و تجهیز آن گام مهمی در رونق گردشگری سلامت برداریم.

وی در خصوص شهر‌های کوچک استان که فاقد بیمارستان هستند نیز گفت: برای پرکردن خلاء بیمارستان در این شهر‌ها از درمانگاه‌های ۲۴ ساعته استفاده خواهد شد تا مردم این مناطق بتوانند از خدمات درمانی مورد نیاز خود استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.