رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی تلویزیونی گفت این کشور تهدیدی برای روسیه نیست و فقط به دنبال دستیابی به امنیت مردم خود است.

باشگاه خبرنگاران جوان«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت حمله به اوکراین در روسیه تصویب شده است و مدعی شد: «ما به دنبال تهدیدی برای روسیه نیستیم، بلکه به دنبال دستیابی به امنیت مردم خود هستیم.»

به گزارش الجزیره، ولودیمر زلنسکی مدعی شد: «روسیه یک اقدام خصمانه علیه ما را تأیید کرده است و پوتین به درخواست ما برای شروع گفت‌وگو پاسخ نداده است. ۲۰۰ هزار سرباز روسی در مرز‌های ما جمع شده‌اند.»

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «ما به دنبال تهدیدی برای روسیه نیستیم، و به دنبال دستیابی به امنیت مردم خود هستیم؛ ما جنگ سرد یا گرم نمی‌خواهیم، ​​اما از خود دفاع خواهیم کرد.»

زلنسکی با بیان این ادعا که «پوتین به نیرو‌های خود دستور حمله به اوکراین را داده است و اگر این کار انجام شود، گامی به سوی یک جنگ بزرگ در اروپا خواهد بود»، گفت: «روس‌ها و اوکراینی‌ها با هم تفاوت دارند، اما دشمن نیستند.»

رئیس‌جمهور اوکراین در این سخنرانی تلویزیونی تأکید کرد «اوکراین آماده مذاکره با روسیه در هر قالب و هر پلتفرمی است» و افزود: «من از مردم روسیه می‌خواهم که به عقل گوش کنند و به آن‌ها بگویند که مردم و مقامات اوکراین خواهان صلح هستند.»

رئیس جمهور اوکراین خطاب به مردم روسیه مدعی شد: «با چه کسی و علیه چه کسی خواهید جنگید؟ بسیاری در اوکراین بودند و در اینجا اقوام دارند. من برای برقراری تماس با پوتین ابتکار عمل کردم، اما کرملین سکوت کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اگر تهدید نیستید از آمریکا و کشور های غربی دور شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
چی شد؟ آمریکا و اروپا پشتتو خالی کردند؟ چقدر بهت گفتند با طناب پوسیده آمریکا تو چاه نرو. حالا خوبه یه سال نیست آمریکا متحداشو با طالبان تنها گذاشت و از افقانستان فرار گرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
غربی ها همین هستند حمایت بعد یک مرتبه رها می کنند .حالا دست و پا بزن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اونموقع که زبونت دراز بود رو یادت رفت؟فکر کردی سیاست مثل نقش بازی کردن تو تلویزیونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
دیده از غرب خبری نیست مثل چی ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
ساعتت را کوک کن رو پنج و نیم خواب موندی دیر بیدار شدی تا چند روز دیگه باید بارو بندیلت را جم کنی بای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اون موقعی که تو باد حمایت غرب خوابیده بودی و رجز میخوندی رو یادت بیاد
آخرین اخبار