شرکت اینتل برای شکست دادن پردازنده اپل، تراشه Arrow Lake را طراحی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - اینتل از زمان انتقال به ARM در مک‌های اپل، به شدت برای شکست دادن تراشه‌های سیلیکون این شرکت تلاش کرده، اما موفق نشده است. در همین راستا این شرکت به تازگی تراشه جدیدی را طراحی کرده تا پردازنده M۱ اپل را شکست دهد.

به گزارش سایت 9to5mac، نسل پانزدهم پردازنده‌های اینتل که با نام "Arrow Lake" شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که چگونه این شرکت می‌خواهد تراشه‌های ساخته شده توسط اپل را شکست دهد. این بار، اینتل تراشه‌های موبایل را نسبت به دسکتاپ اولویت‌ بندی و روی بهره‌وری انرژی تمرکز می‌کند، در عین حال عملکرد بهتری را نیز ارائه می‌دهد.

شرکت اینتل

برای دستیابی به این هدف، اینتل منابع خود را با فناوری نود ۳ نانومتری TSMC،شرکت نیمه هادی که تراشه‌های سیلیکون اپل را نیز تولید می‌کند، ادغام خواهد کرد. انتظار می‌رود پردازنده‌های جدید Arrow Lake دارای چندین هسته برای عملکرد و کارایی باشند، به طوری که رایانه‌ها می‌توانند کار‌های سبک‌تری را بدون مصرف انرژی زیاد انجام دهند. براساس گزارش‌ها، تراشه M۱ اپل هم اکنون در سه نوع مختلف در دسترس مشتریان است، انتظار می‌رود تراشه جدید اینتل در اواخر سال آینده به بازار عرضه شود.

پیش بینی می‌شود که  اولین نمونه‌های مهندسی تا اواخر سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳ منتشر شود و تراشه‌های QS در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ عرضه و تولید نهایی نیز در همان سه ماهه آغاز می‌شود. در آخر، CPU‌ها برای RTS در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ آماده خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار