مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی بدهی کارفرمایان به این اداره کل را ۲هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محسن نظام خیرآبادی در سفر به شهرستان بردسکن گفت: خراسان رضوی ۹۲۰هزار بیمه شده اصلی دارد که با افراد تحت پوشش و تبعی خود این رقم به ۲میلیون و ۹۰۰هزار نفر می‌رسد.

به گفته او  هم اکنون بیش از ۴۶درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش برنامه‌های حمایتی سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد بیمه شدگان بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعهدات دولت در سال آینده از محل بیمه‌های سهم کار فرما که تقبل کرده است ۱۴۰هزار میلیارد تومان است که به تعهدات دولت اضافه می‌شود و در حال حاضر در سطح کشور هر ماه ۱۷هزار و ۶۰۰میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود که این رقم در خراسان رضوی ۹۵۰میلیارد تومان است.

به گفته نظام خیرآبادی  بر اثر وضعیت کرونا و مدارا کردن با بیمه شدگان از مجموع بیش از ۸۰هزار کارگاه فعال در استان ۲هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه از کارفرمایان است که به تأمین اجتماعی بدهکار هستند.

او گفت:  سازمان در راستای گسترش پوشش بیمه‌ای خود طرح بیمه فراگیر خانواده را کلید زده است که در این طرح زنان خانه دار و دختران بالای ۱۸سال می‌توانند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی و یا گواهی از دانشگاه نسبت به بیمه پوشش بیمه خود اقدام کنند.

نظام خیرآبادی گفت: قالی بافان نیز می‌توانند از سهم دولت در بیمه برخوردار شوند که به محض مشخص شدن سهمیه می‌توانند با مراحعه به شعب و با به صورت غیرحضوری تحت پوشش این بیمه نیز قرار بگیرند.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.