وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا را به شکل سختی تلافی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا به بهانه تهاجم روسیه به اوکراین واکنش نشان داد و گفت پاسخی سخت در انتظار اتحادیه اروپا است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه روسیه با بیان آن‌که با اقدمات تلافی‌جویانه سختی پاسخ تحریم‌های اتحادیه اروپا را می‌دهد، افزود: «مسکو روز پنجشنبه متعهد شد به تحریم‌های غیردوستانه اتحادیه اروپا که به دلیل حمله روسیه به اوکراین اعمال شده است، پاسخ دهد. براساس اصل عمل متقابل که برای حقوق بین الملل اصلی اساسی است، اقدامات تلافی‌جویانه سختی انجام خواهیم داد.»

پس از آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌‌جمهور روسیه، دو منطقه لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت، شب گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، تحریم‌هایی علیه شرکت سازنده خط لوله گاز نورداستریم ۲ وضع کرد.

پیش از آن نیز جو بایدن با ادعای آن‌که روسیه تهاجم خود به اوکراین را آغاز کرده است، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه معرفی کرده بود.

چهارشنبه هفته جاری نیز اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام اخیر روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق شرقی اوکراین، بسته تحریمی خود علیه چندین فرد و نهاد را نهایی کرد و مدعی شد در چارچوب تحریم‌های موجود، اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده‌ای علیه تمام ۳۵۱ عضو دومای دولتی روسیه وضع کرده است که در تاریخ ۱۵ فوریه برای به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک به عنوان دو جمهوری رأی دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه این اروپا بدبختو
-
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تحریم شدن روسیه فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه است.
Germany
غلام
۲۲:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
رسما با این تحریم های شدید اقتصاد نابود شده روسیه متلاشی شدن این کشور منحوس رو خواهیم دید انشالله
آخرین اخبار