سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت:موارد مرگ در استان  نسبت به هفته گذشته ۶ درصد افزایش یافته که این موارد مربوط به بیماران بدحالی است که سه هفته قبل در آی سی یو بستری شده و مداوا روی آن‌ها ثمربخش نبود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سید محمد علوی گفت: خوشبختانه وضعیت خوزستان از نظر شیوع کرونا نسبت به قبل بهتر شده به گونه ای که ۱۰ شهر استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

او می گوید: موارد ابتلا به کرونا در خوزستان طی هفته منتهی به ششم اسفند نسبت به هفته قبل از آن سه هزار و ۴۲۹ مورد معادل ۳۰ درصد کمتر و موارد بستری ۱۴۳ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان سیر بیماری در استان با شیب آرامی در حال کاهش است که این موضوع نوید روزهای خوبی برای استان است.

این مقام مسئول  از کاهش ۳۰ درصدی موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خوزستان نسبت به هفته قبل خبر داد.

آقای علوی با ابراز نگرانی نسبت به روند کند واکسیناسیون در خوزستان از هم استانی های و به ویژه والدین خواست هر چه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندانشان اقدام کنند.

 به گفته سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان  تاکنون حدود ۸۴.۹ درصد از جمعیت هدف استان یک دُز و ۷۲.۵ درصد ۲ دُز واکسن تزریق کرده اند همچنین پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۹.۶ درصد است.

این مقام مسئول گفت: سخنگو پوشش نوبت اول واکسیناسیون کودکان دبستانی در خوزستان حدود ۹۵.۵ درصد بوده که مناسب است اما پوشش نوبت دوم آنها ۷۵.۲ درصد بوده که نسبت به نوبت اول پایین است.

 تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

مطابق جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرهای اندیمشک، آبادان، رامشیر و هفتکل در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، امیدیه، ایذه، بهبهان، آغاجاری،خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، هندیجان، هویزه و شادگان در حالت نارنجی و شهرهای اندیکا، باغملک ، باوی، بندرماهشهر، حمیدیه، دشت آزادگان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
مدارس رو که باز کردید منتظر موج جدیدش هم باشید