سد‌های استان اردبیل به طور مستمر پایش می‌شود

مسئول رفتارسنجی و رفتارنگاری سد‌های استان اردبیل گفت: سد‌های استان توسط تیم‌های فنی و علمی به طور مستمر پایش و پایداری آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - رضا سلیمی گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی، اجتماعی سد‌ها یکی از ارکان مهم در سد‌ها پایش دقیق پایداری سد‌ها می‌باشد که در سد‌های مهم استان اردبیل ابزار‌ها و دستگاه‌های سنجش دقیق پیشرفته برای ثبت تغییرات نصب گردیده است.

مسئول رفتارسنجی و رفتارنگاری سد‌های استان اردبیل در بازدید از سد‌های تازه کند و احمدبیگلو گفت: اولین و مهمترین هدف تامین اطلاعات لازم به منظور اطمینان از عملکرد سازه، کنترل و ایمنی سازه‌ای سد در حین ساخت، آبگیری و بهره برداری مخزن از ارزیابی نتایج ابزاردقیق بدست می‌آید و باتوجه به اینکه سد‌های جوان استان در مرحله آبگیری اولیه قرار گرفته اند، رفتار نگاری در حین اولین آبگیری اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که این اطلاعات می‌تواند نشان دهنده رفتار‌های نامتعارف یا غیرمنتظره در طول ساخت و یا آبگیری سد باشد.

سلیمی می‌گوید: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از معدود استان‌هایی است که به همت تصمیم گیری‌های بجای مدیران ستادی خود در امر رفتارسنجی و رفتارنگاری سدها، اقدام به آموزش کارشناسان متخصص در این امر کرده و در قرائت، پردازش و ارزیابی نهایی نتایج این ابزار‌های سنجش خودکفا می‌باشد.

به گفته او در حال حاضر در ۱۰ سد بزرگ استان اردبیل از ابزار دقیق برای کنترل رفتار سد‌ها استفاده شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.