باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدخلیل عسکری در حاشیه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی فارس، اعضای این تشکیلات را از موثرترین افراد در ارائه پیشنهادات برای نظام آموزش و پرورش دانست.
او گفت: تمام این برنامهها با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت جویی و مشورتی در بین دانشآموزان است.
عسکری گفت: اگر ما از الان این فرهنگ را نهادینه کنیم و نوع مسئولیت و ماموریتی که دارند را برای دانشآموزان تبیین کنیم این دانش آموزان وقتی وارد عرصه تصمیمگیری میشوند میتوانند مجلس شورای اسلامی را نیز در تراز قانون تشکیل دهند به طوری که به ماموریتهای اصلی خود بپردازد و مسائل حاشیهای و جانبی نه موجب اتلاف وقت مجلس باشد و نه ظرفیت مجلس را تقلیل دهد و نظام هم به آن اهداف اصلی خود برسد.
مدیرکل آموزش و پرروش استان فارس گفت: اگر ما روی این برنامهها خوب کارکنیم به نتایج مطلوبی می رسیم و روسای ادارات آموزش و پرورش به مشورت با این افراد و نمایندگان دانشآموزان باورمند شوند زیرا این دانشآموزان از کف مدرسه هستند و میتوانند با پیشنهادات خود موثر باشند و رمز موفقیت ما هم در نظام آموزش و پرروش این است که تقاضاهای بچهها را ببینیم و مناسب با آن برنامهریزی کنیم زیرا مشورت با آنان میتواند در ترسیم یک آموزش و پرورش مطلوب در آینده موثر باشد.
او گفت: به سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه بر مبنای مدرسه محوری، دانشآموز محوری و معلم محوری است و این یعنی تمام ظرفیتها در آموزش و پرروش در خدمت رشد و ارتقای دانشآموز است که بخشی از آن تربیت اجتماعی دانشآموزان را در بر میگیرد.
عسکری گفت: فعالیت مجلس دانشآموزی هم معطوف به فعالیت سیاسی است که این دانشآموزان در آینده میخواهند داشته باشند و در حوزه تربیت شش ساحتی مورد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را هم که نگاه میکنیم مقدمات رشد و تربیت دانشآموز در ساحتهای شش گانه را دارد فراهم میکند و دانشآموزان آماده میشوند برای اینکه در آینده بعد از اتمام تحصیلات مسوولیتهای کلان کشوری را برعهده بگیرند و از آن برای پذیرش مسئولیتهای بزرگ تمرین کنند.
انتهای پیام/ت