زارعی کوشا گفت: ایجاد منطقه آزاد بانه ومریوان در کنار توسعه اقتصادی کردستان به رونق و تعالی این مهم در کشور منجر خواهد شد.

استاندار کردستان امروز در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج گفت: بعد از سال‌ها تلاش و پیگیری، شاهد اتفاق بزرگی در کردستان هستیم و عملیات اجرایی مناطق آزاد بانه و مریوان امروز و فردا آغاز می‌شود که موفقیت بسیار بزرگی است.

زارعی کوشا از تلاش مسئولان پیشین به ویژه استاندار سابق کردستان برای تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در مجمع تشخیص مصلح نظام و دفاع خوب استان تشکر کرد.

استاندار کردستان گفت: با تلاش ها این توفیق حاصل شد که در دولت جدید مسئولیت مناطق آزاد به کسی واگذار شود که جزو نیرو‌های توانمند و عملیاتی کشور است و مایه تحول اقتصادی کشور خواهد بود.

او می گوید: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان ایجاد مناطق آزاد بانه و مریوان  ضروری است، امسال و در شرایط اقتصادی کنونی، حدود هفت میلیارد دلار مبادلات تجاری از طریق مرز باشماق انجام شده که نشان از ظرفیت بالای این منطقه در بحث تجارت دارد.

استاندار کردستان می گوید: به مزیت‌های بسیار خوب منطقه آزاد برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان مزیت های بسیار خوبی خواهد داشت،ما به دولت پیشنهاد دادیم که پیگیر ایجاد منطقه آزاد مشترک با عراق باشیم.

زارعی کوشا گفت: تفاهم نامه سه جانبه با کشور عراق در مریوان و اجرای منطقه آزاد تجاری در مریوان در روز دوشنبه (فردا) امضاء می شود.

او می گوید:عزم دولت، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت مردم و رفع مشکلات است و باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد به خوبی بهره گرفت.

استاندار کردستان گفت: انتخاب مدیریت منطقه آزاد بانه و مریوان را نوید بخش تحرک اقتصادی خوب برای استان است وانتظار داریم منطقه آزاد بانه و مریوان، جزو اولین مناطق آزاد اجرا در کشور باشد و در چند سال آینده به عنوان منطقه‌ای فعال شناخته شود.

زارعی کوشا  می گوید: اجرای موفق منطقه آزاد مستلزم همراهی نمایندگان مجلس است ،در فعالیت دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی در استان بوده ایم و باید از تریبون‌های مختلف و در مجموعه دولت برای توسعه استان هر چه بیشتر تلاش کنیم.

به گفته او در  مدیریت خوب بارش برف سنگین اخیر، اعتبارات خشکسالی بسیار خوبی دریافت و در این زمینه رتبه اول را در کشور کسب کردیم.

استاندار کردستان گفت: از ۳۰ هزار میلیارد ریالی که در کشور برای جبران خشکسالی اختصاص یافته، ۷.۸ درصد آن معادل ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال سهم کردستان است.

شرکت در نشست شورای اداری استان کردستان و سفر به شهرستان‌های بانه و مریوان از جمله برنامه‌های سفر ٢ روزه سعید محمد به کردستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.