سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۹۸ درصد از فرهنگیان و ۹۹ درصد از دانش آموزان در استان برابر کرونا واکسینه شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - حسنعلی عزت خواه در جلسه ستاد کرونای کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۹۸ و ۷ دهم درصد از فرهنگیان استان در مرحله اول و ۹۴ درصد و ۳۸ صدم درصد آنان در مرحله دوم در برابر بیماری همه گیر کرونا واکسینه شدند.

او می گوید: دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در کهگیلویه و بویراحمد در مرحله اول ۹۹ درصد و در مرحله دوم ۸۹.۵ درصد در برابر این بیماری واکسینه شده اند. 

عزت خواه به نحوه برگزاری کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سویه امیکرون کودکان را درگیر می‌کند برای جلوگیری از ابتلای دانش آموزان مقطع ابتدایی به بیماری کرونا در ۴ هفته اخیر مدارس این مقطع تحصیلی به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار شد.

به گفته سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، پایه‌های اول و دوم دبستان به دلیل نا آشنایی با فضای مجازی ضرباتی از نظر آموزش غیرحضوری می‌بینند و ضرر و زیانی که پایه‌های اول و دوم می‌بینند برای آموزش و پرورش قابل جبران نیست. 

او گفت: پیشنهاد می‌شود تعطیلی مدارس را به شورای مدارس واگذار کنیم، و در صورت تشخیص شورای مدرسه و وجود چند بیمار کرونایی، مدرسه تعطیل شود و در صورتی که نمونه مثبتی دیده نشود مدارس همچنان حضوری برگزار شود.

استاندار در خصوص وضعیت برگزاری کلاس‌های حضوری هم گفت: سیاست ستاد مقابله با کرونا کشور بر این است که تصمیم تعطیلی مدارس بر عهده اولیای مدارس باشد و تعطیلی به صورت مدرسه به مدرسه متفاوت است.

احمدزاده می گوید: اولیای مدرسه اگر ببینند که مدرسه در خطر بیماری است تعطیل شود، و هماهنگی تعطیلی مدرسه نیز با فرماندار انجام شود.

او با بیان اینکه کلاس‌های درس و مدارس در صورت افزایش تعداد مبتلایان باید تعطیل شوند گفت: در غیر این صورت آموزش به صورت حضوری و یک سوم تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.