اعزام عتبات نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می شود

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: تاریخ اعزام عتبات نوروزی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ است.

محسن ساغرچی گفت: ظرفیت اعزام نوروزی بر اساس بسته‌های زیارتی که از طریق دفاتر تدارک دیده شده است، تعیین می‌شود.

او گفت: در صورت تقاضای بیشتر از ظرفیت ایجاد شده، اولویت تشرف از طریق قرعه‌کشی متقاضیان مشخص می‌شود که اعلام نتیجه قرعه‌کشی برای ثبت‌نام نهایی روز ۹ اسفند است.

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: تمام زائرانی که با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام می‌شوند مشمول بیمه خواهند بود.

ساغرچی گفت: هزینه بیمه، خدمات درمانی و امنیت در بسته‌های زیارتی وجود دارد و سازمان نیز نظارت کامل دارد.

ساغرچی یکی از علل تفاوت قیمت زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت با زائران کاروان‌های آزاد را مربوط به بیمه کامل، خدمات درمانی، امنیت و خدمات دقیق اجرایی دانست و گفت: خوشبختانه این مهم در کاروان‌های زیرپوشش نظارت سازمان مورد توجه قرار دارد.

مدیر حج وزیارت استان همدان در خصوص شرایط بیمه‌ای زائران عتبات نیز گفت: قرارداد بیمه زائران عتبات عالیات برای فوت به هر علت ۵۰۰ میلیون ریال، برای فوت در اثر حادثه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای هزینه بیمارستانی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال، برای هزینه درمان سرپایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال، برای نقص عضو دائم (کلی و جزیی) تا سقف سه میلیارد ریال، برای خسارت بار زائر در هنگام رفت تا سقف ۵ میلیون ریال و برای خسارت بار زائر در هنگام برگشت تا سقف ۱۵ میلیون ریال پرداخت خواهد کرد.

این مسئول گفت: سلامت، عزت، کرامت و امنیت زائران مهمترین دغدغه سازمان حج و زیارت است و در این جهت همه تلاش خود را خواهد داشت.

برچسب ها: حج و زیارت ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.