رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه از راهکار ایجاد صلح و سازش و حل اختلاف در خارج از مسیر دادگاه خبرداد.

هادی صادقی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه همایش مسئولان شورای حل اختلاف سراسر کشور در مشهد گفت: در حل اختلاف باید به دنبال اهداف اصلی باشیم و در این مجموعه تمام ساز و کار‌ها مبتنی بر حل اختلاف از روش‌های خارج از مسیر دادگاه، سامان یافته است.

همایش سه روزه مسئولان شورای حل اختلاف سراسر کشور، با هدف برنامه‌ریزی در زمینه بررسی ساز و کار‌های توسعه حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش در مشهد آغاز شد.

او گفت: هیات‌های محله محور، میانجی‌گری، صلح یاران و داوری از شیوه‌های مختلف برای رسیدن به صلح و سازش است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: در مسیر تعالی صلح و سازش، کسب و ارتقا دانش و مهارت‌های اعضای شورای حل اختلاف از طریق آموزش‌های مستمر باید مورد توجه قرار گیرد.

صادقی گفت: تحول و تعالی باید به صورت مستمر دنبال شود، با این رویکرد هرگز نمی‌توان ادعا کرد که به نقطه مطلوب رسیده‌ایم، برای خدمت به مردم باید تلاش مداوم داشته باشیم.

او گفت: ایجاد انگیزش، ترسیم چشم‌انداز مطلوب، حمایت از مجموعه، مدیریت‌گذار از وضع موجود به وضع مطلوب و حفظ متناسب میزان شتاب از مراحل تحول است که توجه به آن در مسیر تعالی دستگاه قضایی بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: مدیران و رهبران پیشرو خود را به چارچوب‌های سازمانی صرف محدود نمی‌کنند و در مسیر قانون به دنبال نوآوری برای کسب پیشرفت هستند.

صادقی گفت: نیروی انسانی رکن اصلی دستگاه قضایی است و سیاست‌ها توسط همین نیرو‌های خدوم انسانی باید اجرایی شود، بنابراین یک رهبر هوشمند دریک فرآیند تعالی بخش به این رکن مهم باید توجه داشته باشد.

دستگاه قضایی با محوریت شورا‌های حل اختلاف در اجتماعی کردن فعالیت‌ها پیشگام است

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: امروز همه به این باور رسیده‌اند که باید در تمام امور به توان مردم تکیه کرد و دستگاه قضایی با محوریت شورا‌های حل اختلاف در اجتماعی کردن فعالیت‌ها، پیشگام است.

او گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط بزرگان و ریش سفیدان در سراسر کشور به ویژه در خراسان رضوی اقدامات خوبی در زمینه حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با اجرای این سند شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه‌های قضایی هستیم و این حرکت با تاکیدات رئیس قوه قضائیه روند متعالی یافته است.

صادقی گفت: یکی از مهمترین ابعاد این تحول، مردمی شدن اقدامات دستگاه قضایی با محوریت اقشار مردم به ویژه نخبگان و بزرگان با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.