رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خبرداد:

اجرای طرح لکه گیری واکسن کرونا

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از اجرای طرح لکه گیری واکسن کرونا در خراسان رضوی و جزئیات این طرح خبرداد.

مسلم چشمی گفت: ما در مجموعه بسیج با اجرای طرح مرحله ششم از مقابله با کرونا در واقع به دنبال این هستیم که فعالیت و زندگی در کنار کرونا را تجربه کنیم و کمک کنیم که مردم وضعیت متعادلی در قبال کرونا داشته باشند.

او گفت: در گام‌های قبلی از سوی بسیج، تنها جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و سلامت در طرح شهید سلیمانی مشغول بود، اما در گام ششم این طرح از ۲۲ قشر بسیج یعنی دانشجویی، اصناف و دیگر گروه‌ها کمک می‌گیریم تا در قشر مرتبط با خودش وظایف خود را انجام دهد تا وضعیت نسبتاً مقبولی را داشته باشیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: از جمله مهمترین محور‌های مرحله ششم طرح شهید سلیمانی اصطلاحاً لکه‌گیری از واکسن کرونا است، یعنی کسانی که واکسن نزده یا تنها دز اول را زده‌اند شناسایی و در هر قشری تشویق به واکسیناسیون می‌شوند.

چشمی گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار نفر عضو رسمی سازمان بسیج جامعه پزشکی هستند.

مناطق محروم، هدف بسیج جامعه پزشکی است

سردار سرتیپ هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: نفش اساسی بسیج جامعه پزشکی کار جهادی در مناطق محروم است و از رسالت‌های مهم این بسیج ترویج فرهنگ انقلابی و بسیجی در جامعه است

او گفت: ۱۵ منطقه کم برخوردار در حاشیه مشهد تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی این تشکل قرار می‌گیرد.

تمام خدمات درمانی در حاشیه مشهد به صورت رایگان است

محسن ذاکریان رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: بیماران نیازمند ساکن مناطق کم‌برخوردار و حاشیه مشهد از طریق هیات امنای مساجد شناسایی شده و هر هفته پزشک به این مناطق اعزام می‌شود.

او گفت: در هر هفته کار جهادی پزشکان بیش از ۵۰۰ بیمار معاینه شده و تمام خدمات درمانی به صورت رایگان برای آنان ارائه می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفتارجاع به پزشکان متخصص، انجام رایگان تصویربرداری و آزمایشات با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار