سرپرست دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: دانشگاه‌های کشور نتوانسته اند به سرعت نیاز‌های خود را به صنایع جامعه معرفی کنند.

عزیزالله گنجی گفت: طرح مورد استفاده در صنعت باید مبنای علمی داشته باشد تا بتواند مشکلات و نیاز‌های جامعه را پس از بررسی رفع کند.

طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارتباط صنعت و دانشگاه باید حفظ شود تا جامعه بتواند تولید داخلی با کیفیت را در دسترس عموم قرار دهد.

سرپرست دانشگاه نوشیروانی بابل افزود: دانشگاه‌ها باید با تمام توان وارد صنعت شوند و از ظرفیت‌های خود جهت تحول صنعت استفاده کنند.

کارشناسان معتقد هستند که صنعت آنگونه که باید شناختی از توانمندی دانشگاه‌ها ندارد و دانشگاه‌ها نتوانسته اند به سرعت توانمندی‌های خود را به صنعت معرفی کنند، در نتیجه نبود ارتباط بین این رو باعث شده تا نتوانند نیاز‌های یکدیگر را بشناسند.
گنجی اضافه کرد: اعتماد رکن اول بین تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است؛ بنابراین باید در این زمینه بیش از پیش بکوشیم.

او با بیان اینکه پایان نامه‌های دانشگاهی باید به سمت نیازمحوری جهت رفع مشکلات کشور حرکت کنند، تاکید کرد: امروز تمام تلاش دانشگاه‌ها این است که در بخش پژوهش معضلات جامعه را شناسایی کنیم و استادان در این زمینه با تعریف پایان نامه‌ها دانشجویان را به همان سمت سوق دهند تا بتوان مشکلات جامعه را حل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۰:۰۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
داداش سربالا نرو اول صنعت نیازهاش رو اعلام میکنه دانشگاه هم میره دنبالش نه اینکه دانشگاه بگه من اینو دارم بیادستگاه تولید کن
آخرین اخبار