معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : برای نوروز پیش رو در ۱۴ نقطه استان نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی برپا خواهد شد.

حسین ویسی گفت : هرساله ایام نوروز فرصت بسیار خوبی برای هنرمندان صنعتگر استان است که بتوانند بازار مناسبی برای فروش محصولاتشان داشته باشند.

به گفته معاون صنایع دستی استان کرمانشاه متاسفانه طی دوسال گذشته شیوع بیماری کرونا، این فرصت طلایی را از هنرمندان صنایع دستی استان گرفت و مشکلات اقتصادی را برای آن‌ها بوجود آورد.

باتوجه به بهبود شرایط کرونایی کشور بویژه پس از واکسیناسیون عمومی، این امیدواری بوجود آمده که نوروز پیش رو با حجم مناسبی از سفر‌ها مواجه شویم و هنرمندان صنایع دستی بتوانند بخشی از تولیدات خود را در این مدت به فروش برسانند.

در این راستا میراث فرهنگی استان نیز در تلاش است تا با برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی به این هنرمندان کمکی داشته باشد که در این زمینه برنامه ریزی‌های کاملی صورت گرفته است.

طبق برنامه ریزی‌ها در ایام نوروز در ۱۴ نقطه استان برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی را خواهیم داشت، بگونه‌ای که در مرکز هر شهرستان یک نمایشگاه با هشت تا ۱۵ غرفه خواهیم داشت.

ویسی می گوید: در مرکز استان نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در تاق بستان برپا می‌شود، این نمایشگاه در ضلع جنوبی مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان برپا خواهد شد و حدود ۳۵ غرفه خواهد داشت.

حدود ۶۰ رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارد تلاش داریم تا در این ایام تنها رشته‌های صنایع دستی که بومی استان هستند را در معرض بازدید و فروش برای گردشگران قرار دهیم.

در کنار غرفه‌های صنایع دستی، چند غرفه محدود هم برای فروش سوغات اصیل کرمانشاهی خواهیم داشت تا یک معرفی هم از آن‌ها به گردشگران داشته باشیم.

نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در تاق بستان از ۲۰ اسفند و در شهرستان‌ها از ۲۵ اسفند آغاز بکار خواهد کرد.

در برنامه ریزی برای برگزاری این نمایشگاه‌ها تلاش کرده ایم تا تمام دستورالعمل های بهداشتی لازم را مدنظر قرار دهیم و آن‌ها را لازم الاجرا دانسته ایم و شرکت کنندگان در نمایشگاه هم باید حداقل دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.