پرداخت ۴۸۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مددجویان فارس

مدیر کل کمیته امداد فارس از پرداخت بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه در سرفصل‌های مختلف از صندوق امداد ولایت استان به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد خبر داد.

محمد بذرافشان در همایش سراسری ترویج فرهنگ قرض الحسنه با عنوان قرض نیکو گفت: از سال ۹۵ تا امروز بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه در سرفصل‌های مختلف از صندوق «امداد ولایت» استان فارس به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و خانواده‌های نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شده است.

به گفته او، امروز در خدمت خیرینی هستیم که بیش از ۱۳ میلیارد تومان در حوزه قرض الحسنه، سپرده گذاری کردند و پیش بینی می‌شود در سال آینده این رقم رشد ۱۰۰ درصدی داشته باشد. امروز به نیابت از ۲۵۸ سپرده گذار ویژه که در حوزه فرهنگ قرض الحسنه کمک کردند، از افراد فعال حوزه سپرده گذاری تجلیل می‌شود.

مدیر کل امداد فارس بیشترین سهم از افتتاح سپرده را در حوزه مسکن برشمرد و گفت: روز شنبه و با حضور رییس جمهور محترم واحد‌های مسکونی محرومین و خانواده‌های ایتام استان به بهره برداری می‌رسد.

بذرافشان به جشن نیکوکاری و نحوه برگزاری این مراسم در استان اشاره و گفت: امسال مراسم جشن نیکوکاری در بیش از ۴ هزار پایگاه ثابت، سیار، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های مدارس استان برگزار می‌شود.

قرض الحسنه موجب برکت اموال می‌شود

اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز گفت: اقداماتی که کمیته امداد در طول عمر ۴۳ ساله خود انجام داده است برای کمک به مردم مستمند و کسانی بوده است که ناشی از حاکمیت رژیم ستم‌شاهی دچار استضعاف شده بودند. افرادی که در بدو پیروزی انقلاب، باعث استحکام ریشه‌های درخت نوپای انقلاب اسلامی شدند.

او با تقدیر از اقدامات امدادی مجموعه کمیته امداد خصوصا با محوریت خیرین محترم و همه آحاد ملت که از ریال به ریال دارایی خودشان برای کمک به مردم استفاده کردند، گفت: این اقدام شایسته، امروز الگویی شده در بسیاری از کشور‌های مسلمان جهان که با همین عنوان کمیته امداد برای ایجاد سازماندهی موثر امدادرسانی استفاده می‌کنند.

پرداخت ۴۸۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مددجویان فارس

محبی پور از جمله اقدامات نو و موثر مجموعه کمیته امداد را ایجاد صندوق امداد ولایت برشمرد و گفت: این صندوق از سال ۱۳۹۵ کار خود را رسما آغاز کرد و در این مدت ۵ سال ثابت کرد که با استفاده از قوانین دین مبین اسلام مبنی بر قرض الحسنه، هم میشود به اموال برکت داد و هم می‌شود این خیرات را در سطح جامعه تسری داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: امروز این صندوق در همه استان‌های کشور خوشبختانه اقدامات شایسته‌ای در حجم بسیار بزرگ و شاید باور نکردنی انجام داده که امیدواریم نظام بانکداری کشور هم این روند را الگوی خود قرار دهد.

او گفت: مشارکت خیرینی در مسکن سازی، در ایجاد اشتغال و در عرصه‌های اقتصادی همه فراتر از امدادرسانی است و بنای نظام جمهوری اسلامی این نیست که صرفاً افراد مستمند را شناسایی کرده و به اندازه حیات به آن‌ها کمک کند؛ بلکه بنای جمهوری اسلامی و آرمان جمهوری اسلامی این است که افراد به دست خودشان اقتصاد خانواده خودشان را تامین کنند و به همین دلیل پروژه‌هایی محرومیت‌زدایی عرصه‌های اشتغال و امثالهم خوشبختانه در حال اجرا است که قابل تقدیر و تشکر است.

محبی پور به اقدامات موثر کمیته امداد فارس در امر محرومیت زدایی اشاره و گفت: در ساخت خانه محرومین فاصله اقدامات کمیته امداد استان نسبت به استان‌های دیگر فاصله بسیار چشمگیری است. از دومین استان کشور ما با فاصله زیاد خوشبختانه موفقیت‌های عظیمی را به دست آوردیم و این مهم ناشی از مدیریت صحیح، ابتکار و خلاقیت در انجام کار، جلب نظر عزیزان امدادگر و کسانی بود که به عنوان کار خیر در این مسیر قدم برداشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار