مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از حمایت از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی خبر داد .

هوشنگ محمدی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و متعاقب آن افزایش تقاضای مردم برای انجام سفر‌های نوروزی و خرید، تعزیرات حکومتی براساس وظایف قانونی برای رفاه حال شهروندان، حمایت از مصرف‌کنندگان و همچنین پیشگیری از تخلفات احتمالی و ایجاد تعادل در بازار طبق سنوات گذشته طرح ویژه نظارتی نوروز را در دستور کار قرار داد.

مرحله نخست این طرح از ۱۴ تا ۲۹ اسفند و مرحله دوم طرح از یکم تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید برگزار می‌شود.

 شهروندان می‌توانند شکایات را از طریق سامانه یا تارنمای.ir ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی  استان می گوید: در اجرای این طرح کارکنان کشیک در ایام غیر تعطیل علاوه بر ساعت کار اداری، در ساعات بعد از ظهر و در ایام تعطیل نیز علاوه بر حضور در اداره کل و نظارت در سطح بازار آماده دریافت و پیگیری گزارشات شهروندان هستند.

در این طرح  گشت‌های سیار بازرسی تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های ذی ربط در مراکز خرید، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بهاره مستقر  می شوند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی با تشکیل پرونده برای صدور حکم در اسرع وقت و خارج از نوبت در همان محل اقدام می‌کنند.

رسیدگی بدون تشریفات کم هزینه بودن و مدت کم زمان رسیدگی به تخلف‌ها از جمله اهداف اصلی تعزیرات حکومتی در جهت بازدارنده بودن جرایم تخلفاتی است.

محمدی ، عمده مراکز مورد هدف در اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز را شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش بلیط اعم از هوایی، زمینی و حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری (در صورت عدم ممنوعیت کرونایی)، مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، هتل ها، اماکن تفریحی و فرهنگی، مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی شامل رستوران‌ها، سالن‌های غذاخوری شهری و جاده ای، اغذیه‌فروشی‌ها، قنادی ها، مراکز توزیعی، مراکز خدماتی، انبارها، سردخانه ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، میدان‌های میوه و تره بار، جایگاه‌های سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی، درمانگاه ها اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.