مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به همت ۲۴ اکیپ ثابت و سیار در این استان آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- مرتضی بحرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر به همت ۱۰ اکیپ ثابت و ۱۴ اکیپ سیار از ۱۴ اسفند با هدف اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

او تاکید کرد: این طرح شامل کلیه واحدهای توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی، مرغ، ماهی‌فروشی و همچنین رستورانها، هتلها، خودروهای ویژه حمل فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در این استان ۱۴۶۹ مرکز عرضه خُرد (قصابی، مرغ فروشی، ماهی فروشی) ، ۱۳۵ مرکز عرضه بزرگ (سردخانه)، پنج کشتارگاه دام و ۸۸۰ دستگاه خودروهای ویژه حمل فراورده‌های خام دامی وجود دارد که این ادره کل نظارت‌های لازم را بر آنها خواهد داشت تا سفره و سلامت مردم به خطر نیافتد.

بحرانی با تاکید بر پرهیز از خرید فرآورده‌های دامی از فروشندگان بین راهی عنوان کرد: برخی شهروندان به‌دلیل قیمت پایین‌تر گوشت مورد نیازشان را فروشندگان بی‌راهی خرید می‌کنند اما هنگام بروز مشکل چون مغازه و مرکز ثابتی نبوده، امکان پیگیری شکایت وجود ندارد.

او با اشاره به لزوم وجود مهر و لیبل بر روی لاشه گوشت قرمز بیان کرد: مردم باید در هنگام خرید گوشت به این نکته توجه کنند که علاوه برچسب‌های رنگی، مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی روی لاشه وجود داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان بوشهر اسکله‌ها و شناورهای صیادی نیز تحت پوشش قرار دارند و مراکز پرورش ماهی مورد کنترل قرار می‌گیرند.

بحرانی عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند مراتب را با ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در ساعت اداری به شماره تماس ۳۳۳۲۸۴۶۷ و در ساعات غیر اداری به‌صورت پیامک به شماره ۰۹۱۷۷۷۴۰۱۳۸ اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم در این زمینه صورت پذیرد.

او گفت: در اجرای این طرح علاوه بر کارشناسان بهداشتی دامپزشکی و ناظرین شرعی از ظرفیت سایر دستگاه‌های استان بوشهر مانند تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و سایر اعضا ستاد تنظیم بازار استفاده می‌شود.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.